نسخه Pdf

بلاد: سرزمین شمشیر و قلم

بلاد: سرزمین شمشیر و قلم

تعداد بازیکن: 2 تا 6 نفر گروه سنی: بالای 10 سال

بلاد، اولین بازی از نشر اقلیماست كه طی آن سه تیم در قالب  رعیت، حشاشین و حكومت به رقابت می‌پردازند. با این بازی به عصر طلایی مشرق زمین می‌روید؛ جایی كه دانشمندان زیادی حضور دارند. تیم حكومت می‌خواهد برای تقویت پایه‌های سلطنتش دانشمندان را جذب كند اما رعیت كه قضیه را فهمیده‌اند، می‌خواهند با حكومت مبارزه كنند و دانشمندان را نجات بدهند. در این میان تیم حشاشین هم به دنبال ترور دانشمندان است. هر تیم شخصیت‌هایی دارد كه آنها نیروی محركه‌ بازی هستند و می‌توان از طریق آنها پول به‌دست آورد، تقویت‌شان كرد و به سرمایه‌ تیم‌های حریف دست‌درازی كرد. شخصیت‌های تیم حكومت شامل سلطان، وزیر، خزانه‌دار، داروغه و سپهسالار است و شخصیت‌های تیم رعیت بهلول، روحانی، امین، عیار و پهلوان هستند. اعضای تیم حشاشین را هم فرقه، حشاش، دورو و قاتل تشكیل می‌دهند.
كارت‌های اصلی و پیش‌برنده‌ بازی، كارت‌های دستور هستند كه هر بازیكن چهارتا از آنها را دریافت می‌كند. بازیكنان در نوبت خود یك كارت می‌كشند و یك كارت را هم ‌بازی می‌كنند. كارت‌ها دو بخش دارد؛ بخش بالایی و پایینی. عمل بخش بالایی را می‌توانید انجام دهید اما برای عمل كردن به بخش پایینی باید هزینه‌ آن را بپردازید. عمل‌هایی كه روی كارت‌ها مشخص‌شده‌اند شامل دریافت سكه طلایی و قرمز و دریافت نشان (رنگ‌های نارنجی و سفید) است. نشان‌ نارنجی قابلیت دارد كه یكی از شخصیت‌ها را فعال كند و نشان سفید كه روی آن علامتی هم وجود دارد روی شخصیت متناظر آن قرار می‌گیرد و قدرتش فعال می‌شود.
بازی تا زمانی ادامه پیدا می‌كند كه یكی از این سه حالت اتفاق بیفتد: 1- كارت‌ها تمام شود 2- یكی از تیم‌ها تسلیم شود 3-یكی از تیم‌ها پیروز شود.
ضمیمه کلیک