پیشنهاد مهلت تمدید به ستاد سران قوا ارائه شد

پیشنهاد مهلت تمدید به ستاد سران قوا ارائه شد


معاون مسکن و ساختمان از احتمال تمدید مهلت زمان ثبت‌نام سرپرستان خانوار در سامانه ملی املاک و اسکان بر اساس نظر ستاد عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، خبر داد.
محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، در خصوص مهلت ثبت‌نام در سامانه ملی املاک و اسکان گفت: بر اساس زمان‌بندی پیشین، پایان مهرماه مهلت ثبت‌نام سرپرستان خانوار در سامانه‌ملی املاک و اسکان تعیین شد. چند هفته گذشته مکاتبه‌ای با دبیرخانه ستاد سران قوا (ستاد عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا) برای تمدید این مهلت داشتیم، زیرا شرایط ایجاب می‌کند با مهلت بیشتری این اقدام انجام شود و در این خصوص منتظر نتیجه هستیم. معاون وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر این‌که با تمدید مهلت ثبت‌نام سرپرستان خانوار در سامانه‌ملی املاک و اسکان برای درج اطلاعات هویتی و سکونتی، اطلاع‌رسانی مناسب انجام خواهدشد، در خصوص احتمال مشارکت نکردن مردم در درج اطلاعات خود در سامانه اعلام کرد: بر اساس قانون (ماده 54 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم) افرادی که اطلاعات خود را در سامانه ملی املاک و اسکان درج نکنند، واحد یا واحدهای آنها به‌عنوان واحد خالی تلقی و مشمول پرداخت مالیات می‌شود.
بررسی‌ها نشان می‌دهد در طرح «نهضت ملی مسکن» حدود ۱۰هزار نفر در سامانه ثبت‌نام کردند و ۲۱هزار نفر نیز در حال طی کردن شرایط ثبت‌نام هستند که این میزان در حال افزایش است.
 امکان ثبت‌نام به شکل شبانه‌روزی برای متقاضیان فراهم است و براساس آمار اعلام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، در ساعت اولیه از ثبت‌نام حدود ۱۰هزار نفر در سامانه ثبت‌نام کردند و ۲۱هزار نفر نیز در حال طی کردن شرایط ثبت‌نام هستند که این میزان در حال افزایش است.
 متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این سامانه، از بخش شرایط ثبت‌نام نهضت‌ملی مسکن، شرایط ثبت‌نام را مطالعه و وارد مراحل ثبت‌نام شوند. چنانچه مشکلی در شرایط و نحوه ثبت‌نام وجود داشته‌باشد متقاضیان باید به بخش تماس با ما مراجعه کرده و در ساعت‌های اداری با شماره‌گیری شماره‌های ۰۲۱۸۸۶۴۶۳۹۰ تا ۹۴ در ساعت اداری نسبت به دریافت پاسخ و رفع ابهامات پیش‌رو، اقدام کنند. در استان‌های سیستان و بلوچستان (ایرانشهر) در ۱۱ شهر، آذربایجان‌شرقی در ۳۰شهر، آذربایجان‌غربی در ۱۴ شهر، اردبیل در ۱۲شهر، اصفهان در ۴۳ شهر، البرز در ۷ شهر، ایلام در ۵ شهر، بوشهر در ۱۵ شهر، تهران در ۱۰ شهر، جنوب کرمان در ۶ شهر، چهارمحال و بختیاری در ۱۵ شهر، خراسان‌جنوبی در ۱۷ شهر، خراسان‌رضوی در ۳۲ شهر، خراسان‌شمالی در ۹ شهر، امکان ثبت نام برای متقاضیان فراهم شده‌است.
همچنین، در دیگر استان‌ها شامل خوزستان در ۲۳ شهر، زنجان در ۱۰ شهر، سمنان در ۸شهر، سیستان‌وبلوچستان در ۷ شهر، شرق سمنان در ۴ شهر، فارس در ۲۴ شهر، قزوین در ۱۱شهر، کردستان در ۴ شهر، کرمان در ۱۹ شهر، کرمانشاه در ۱۲‌شهر، کهگیلویه‌وبویراحمد در ۸شهر، گلستان در ۱۰ شهر، گیلان در ۱۹ شهر، لارستان در ۹‌شهر، لرستان ۶‌شهر، مازندران ۲۱ شهر، مرکزی ۱۵ شهر، هرمزگان ۱۱ شهر، همدان ۱۰ شهر و یزد ۹ شهر ثبت نام جهش تولید مسکن انجام می‌شود.