واكنش اسنپ‌دكتر به ناصرخسروهای مجازی

واكنش اسنپ‌دكتر به ناصرخسروهای مجازی


درپی انتشار اظهارات محمدرضا شانه‌ساز، رئیس سازمان غذا و دارو درباره بازار بی‌سر و سامان فروش اینترنتی دارو در كشور در شماره روز 27 مهرماه، اسنپ‌دكتر با ارسال جوابیه‌ای به آن پاسخ داد.
در این جوابیه آمده است: «فعالیت اسنپ‌دكتر منطبق با قانون است و هیچ‌یك از مصادیق بیان‌شده در مطلب درج‌شده ازجمله شبهه فروش داروهای غیرقانونی، قابل انتساب به این شركت نیست. بنابراین ناصرخسرو نامیدن سرویس‌های خدمت‌رسانی مانند اسنپ‌دكتر كه فرآیند خرید دارو را شفاف می‌كنند، نه‌تنها ناعادلانه است، بلكه می‌تواند در مسیر آینده نظام سلامت كشور اختلال ایجاد كند.»
در این جوابیه تصریح شده است: «متاسفانه باوجود مكاتبات متعدد اسنپ‌دكتر با وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو برای تعامل و حل دغدغه‌های دو طرف، نه‌تنها فضایی برای گفت‌وگو و تعامل فراهم نشده، بلكه وارد كردن اتهام به پلتفرم‌های تسهیلگر خدمات دارویی همچنان ادامه دارد. این در حالی است كه اسنپ‌دكتر در این روزهای سخت كه ابتلا به ویروس كرونا هموطنان را به دام مرگ می‌كشاند، تلاش كرده بیش از گذشته به كنترل اوضاع، كاهش سرایت و قطع زنجیره انتقال ویروس كمك كند. اما در این مدت به جای حمایت از خدمات اسنپ‌دكتر، چالش‌های بسیاری برای این شركت ایجاد شده و باوجود تلاش‌ برای تعامل با نهادهای مذكور، سنگ‌اندازی‌ها همچنان ادامه دارد.»
در پایان این جوابیه اظهار امیدواری شده كه نهادهای مسوول به جای مقاومت در برابر فناوری و انكار نقش تسهیلگر آن در زندگی مردم، به حل مشكلات پلتفرم‌ها كمك كنند و به آنها اجازه‌ تعامل و گفت‌وگو بدهند.