آلومینیوم دست‌بردار صدر نیست

رسول خطیبی فرصت‌سوزی نکرد

آلومینیوم دست‌بردار صدر نیست

رسول خطیبی اواسط فصل گذشته آلومینیوم را ترک کرد و به تبریز برگشت تا هدایت تراکتور را به دست بگیرد. در پایان فصل گذشته نه تراکتور به جایگاه خوبی رسید و نه آلومینیوم بدون خطیبی توانست نتایج خوب اول فصلش را تکرار کند. در نتیجه او از هدایت تیم تبریزی کنار گذاشته شد و باز به اراک برگشت تا روزهای خوبش با آلومینیوم را تکرار کند. خطیبی که تا اینجای لیگ نشان داده تیم خوب و منسجمی را روانه لیگ بیست و یکم کرده، برای برد در هفته هشتم انگیزه‌ای دو چندان داشت. با نتایجی که در بازی‌های روز شنبه رقم خورد و بسیاری از تیم‌های بالانشین امتیاز از دست دادند، همه منتظر بودند تا ببینند آلومینیوم اراک می‌تواند از این فرصت استفاده کند یا نه. از طرف دیگر، کسب سه امتیاز مقابل تراکتور اهمیت ویژه‌ای برای خطیبی داشت. در نهایت این تیم اراکی بود که توانست با گل‌های شریفات و اسدی، تراکتور را در خانه‌اش شکست دهد. با این نتیجه، سولدو اولین باخت خود روی نیمکت تراکتور را نیز تجربه کرد.
قاطع‌ترین پیروزی هفته هشتم را مس رفسنجان در بازی با ذوب‌آهن رقم زد؛ جایی که توانست با سه گل ذوب‌آهن را شکست دهد تا خودش را به رده پنجم برساند و بالاتر از استقلال قرار گیرد. ستاره این بازی گادوین منشا بود که دو گل تیم محمد ربیعی را به ثمر رساند. مهاجم نیجریه‌ای با این دو گل، تعداد گل‌هایش در لیگ امسال را به عدد 5 رساند و فعلا به تنهایی در صدر گلزنان است. این سومین برد پیاپی مسی‌ها بود. ‌از طرف دیگر، بعد از باخت سنگین سپاهان در بازی روز شنبه، ذوب‌آهن هم شکست بدی خورد تا هفته بد نمایندگان اصفهان تکمیل شود.
شاید یکی از نتایج دور از انتظار این هفته هم در بازی فولاد و فجرسپاسی رقم خورد. در حالی که تصور می‌شد شاگردان جواد نکونام می‌توانند به راحتی بازی را با پیروزی پشت سر بگذارند، بازی با تساوی یک بر  یک تمام شد تا فاصله فولاد با صدر کمتر نشود. در بازی نساجی و ‌پدیده هم هیچ اتفاق دور از انتظاری رخ نداد و پدیده با دو گل مغلوب میزبانش شد تا همچنان تنها تیم بدون برد لیگ امسال باشد.