گلستان، مقصد جدید گردشگران عراقی

گلستان، مقصد جدید گردشگران عراقی


وقتی پای گردشگران همسایه‌غربی، یعنی عراق به میان بیاید،‌ ذهن می‌دود ابتدا سمت مرزهای زمینی کرمانشاه و خوزستان و بعد هم شهرهای مشهد و قم؛ چراکه گمان می‌رود عراقی‌ها هم مثل ما که برای زیارت به عراق می‌رویم، برای زیارت امام‌رضا(ع) و خواهر بزرگوارشان به ایران سفر می‌کنند. این تصور البته تا حدودی صحیح است اما عراقی‌ها حالا نه‌تنها مشهد و قم که اصفهان و شیراز و حتی استان‌های شمالی مازندران و گیلان را هم می‌شناسند و به آنها رفت‌وآمد دارند. با این همه طی روزهای اخیر مقصد جدیدی هم برای آنها تعریف شده است؛ استان‌گلستان.
این را معاون گردشگری کشورمان گفته و یادآورشده که گلستان می‌تواند مقصد جدیدی برای گردشگران عراقی باشد و محصولات گردشگری جدیدی به گردشگران این کشور ارائه دهد.
علی‌اصغر شالبافیان با تاکید بر این‌که در چند روز اخیر ارتباطات خوبی درخصوص توسعه گردشگری با همتایان خود در کشور عراق داشته‌ایم، افزود: با بازگشایی مرزها و آغاز صدور روادید استقبال مناسبی از ورود گردشگران از عراق به کشور را شاهد هستیم و پیش‌بینی می‌شود این روند رو به افزایش باشد. از سویی با ظرفیت‌های موجود در گلستان و جذابیت‌های این ظرفیت‌ها برای گردشگران عراقی، دفاتر گردشگری عراق کسب‌وکار موفقی را تجربه خواهند کرد.