دادستان تهران: گوشت دولتی بیشتر در شمال تهران توزیع می‌شود

دادستان تهران: گوشت دولتی بیشتر در شمال تهران توزیع می‌شود

سهمیه‌های گوشت اختصاص‌یافته به فروشگاه‌ها گفت: در شمال شهر تهران، كمتر به این گوشت‌ها نیاز است، اما شاهد توزیع بیشتر گوشت در این مناطق نسبت به فروشگاه‌های مستقر در جنوب شهر هستیم.
به گزارش ایسنا، دادستان تهران با اشاره به تعریف احتكار در ماده ۴ قانون تعزیرات افزود: نگهداری كالا به صورت عمده با تشخیص مرجع ذی‌صلاح و امتناع از عرضه آن به قصد گرانفروشی یا اضرار به جامعه پس از اعلام ضرورت عرضه توسط دولت، احتكار به شمار می‌رود. بنابراین در صورتی كه دولت در محل‌های مخصوص اعلام عرضه كند ولی كالا عرضه نشود، احتكار است و دادستانی می‌تواند به این موضوع ورود کند. وی با اشاره به بند «ب» ماده یك قانون مبارزه با اخلالگران در نظام اقتصادی گفت: اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی از طریق گرانفروشی كلان ارزاق یا دیگر نیازمندی‌های عمومی، احتكار عمده ارزاق و نیازمندی‌های مزبور، پیش‌خرید فراوان تولیدات كشاورزی و سایر تولیدات مورد نیاز عامه و امثال آنها به منظور ایجاد انحصار یا كمبود در عرضه، اخلال در نظام اقتصادی محسوب می‌شود. دادستان تهران گزارش‌هایی كه اخیرا به دادسرای تهران واصل شده است را موید این دانست كه عده‌ای درصدد ایجاد انحصار یا كمبود عمدی عرضه گوشت قرمز هستند و خطاب به اخلالگران در عرضه و توزیع كالاهای اساسی مردم اظهار كرد: اگر احراز شود كه عده‌ای قصد انحصار یا كمبود عرضه گوشت و سایر اقلام ضروری را دارند، از موارد اخلال در نظام اقتصادی محسوب شده و برخورد می‌شود. وی اعلام كرد: عدم عرضه عمدی و احتكار عمده ارزاق، جرم و اخلال در نظام اقتصادی تلقی می‌شود و مطابق ماده ۲ قانون مبارزه با اخلالگران اقتصادی، اگر مرتكب قصد مقابله با نظام را داشته باشد، مجازات آن، افساد فی‌الارض خواهد بود. جعفری دولت‌آبادی تعریف ارائه شده در ماده ۶۰ قانون نظام صنفی از احتكار را مشابه تعریف مندرج در قانون تعزیرات دانست كه ورود سازمان تعزیرات و دادستانی را ایجاب می‌کند و خاطرنشان كرد برای ورود دادستانی و سازمان تعزیرات مبانی قانونی وجود دارد. وی اظهار امیدواری كرد دادسرا با تشدید نظارت‌ها وارد مرحله بعدی نشود.
وی با اشاره به شكل‌گیری همكاری مطلوب بین دستگاه‌های اجرایی افزود: دادستانی تهران با همه ظرفیت به میدان آمده است لذا برخلاف ادعاهای مطروحه، گشت‌های مشترك كه در تهران تشكیل شده، امنیتی و انتظامی نیست بلكه با حضور نمایندگان اصلی دستگاه‌ها تشكیل می‌شود و هدف از برپایی این گشت‌ها، دادن اطمینان و آرامش به مردم است تا بدانند كالاهای اساسی وجود دارد .