نقش‌آفرینی شبكه‌های استانی در 40 سالگی انقلاب

نقش‌آفرینی شبكه‌های استانی در 40 سالگی انقلاب

صدا و سیمای مراكز استان‌ها طبق سنن گذشته برای ایام دهه فجر برنامه‌های متنوعی را برای پخش آماده كرده‌اند. سیدعباس فاطمی، رئیس مركز سیمای استان‌های صدا و سیما در نشست خبری كه روز گذشته در این معاونت برگزار شد، به تشریح برنامه‌های استانی سیما در چهلمین سال پیروزی انقلاب پرداخت و گزارشی از روند تولیدات این مركز ارائه كرد. وی در این نشست خبری اعلام كرد معاونت استان‌ها قصد دارد در قالب سریال‌های متنوع به چهره‌هایی همچون آیت‌ا... طالقانی، مرضیه دباغ و آیت‌ا... بهشتی بپردازد كه طرح‌های این آثار در حال بررسی است و در صورت تایید وارد مرحله پیش‌تولید شود.

11 هزار برنامه برای 40 سالگی انقلاب

رسانه ملی برای 40 سالگی انقلاب گام‌های بلندی برداشت و موفق شد با برنامه‌ریزی‌ای كه از سال ۹۵ انجام شد در سطح معاونت‌ها و مراكز استانی اقدامات موثری را به‌عمل آورد.  به گفته فاطمی، بعد از ۴۰ سال آرشیو مراكز استانی در حوزه فیلم، عكس، صدا و... به روز شد. 
همچنین 11 هزار عنوان برنامه برای 40 سالگی انقلاب تولید شد، چون نیاز است نسل جوان اطلاعات صحیح از زمان انقلاب داشته باشند و این رویداد عظیم را درك كنند، زیرا در حال حاضر آنها در عملیات روانی جنگ نرم قرار دارند. 


تولید 800 مستند در استان‌ها 

معاونت استان‌ها ۳۳ سریال پیش‌بینی كرده كه چهار سریال آماده شده كه شامل بانوی سردار، گنج راه شیری، جلال و روزهای بیقراری ۲ است. این معاونت در نظر دارد به چهره‌هایی مثل آیت‌ا... طالقانی، مرضیه دباغ و آیت‌ا... بهشتی بپردازد. همچنین قرار است سریال ۳۰۰ قسمتی «مادر» به كارگردانی فریدون حسن‌پور در صورت واریز اولین قسط، اواخر بهمن وارد مرحله پیش تولید شود. از سوی دیگر مستندهایی در استان‌ها به تولید رسید كه از میان آنها بیش از ۸۰۰ اثر به معاونت امور استان‌ها رسید كه با بودجه‌های كم تولید شدند.

انیمیشنی در‌باره شهید 14 ساله

رئیس مركز سیمای استان‌ها در بخشی از این نشست اعلام كرد شهدای مدافع حرم از جمله رویش‌های انقلاب بود كه پیش از این چالشی برای برخی وجود داشت كه چرا باید فرزندان ما به این مناطق بروند. ما برای حل این چالش‌ها مستندهایی تولید كردیم كه اخبار عمومی را اقناع كرد و امروز جامعه خوشحال است كه تهدیدات دشمنان در كیلومترها آن‌طرف‌تر از مرزهای ایران پاسخ داده می‌شود. انیمیشنی درباره یك شهید ۱۴ ساله در اردبیل و انیمیشن‌های دیگری در دو استان دیگر در دست تولید است تا برای مخاطبان اطلاع رسانی شود.

بازسازی 40 سریال انقلابی

معاونت استان‌ها در نظر دارد در ایام فجر تعدادی از آثار قدیمی را پخش كند. در همین راستا این معاونت 40 سریال انقلابی را بازسازی كرده كه مربوط به یكی دو دهه اخیر است و در مراكز استانی پخش می‌شود. همچنین ۲۰۰ عنوان از برنامه‌های تولیدی معاونت استان‌ها در شبكه‌های ملی در حال پخش است.

113 قطعه موسیقی

سید حمیدرضا حسینی، مدیر دفتر سرود و موسیقی معاونت امور استان‌ها كه در این نشست خبری حضور داشت،  عنوان كرد ۱۱۳‌قطعه موسیقی و سرود با موضوعات مختلف، چهره‌های انقلابی و اقلیم‌های متفاوت تولید كردند. علاوه بر آن در بخش تلویزیونی نیز ۵۴ اثر تولید شد كه ۴۱ اثر در اختیار شبكه‌های تلویزیونی استانی، سراسری و برون‌مرزی قرار گرفت كه با كیفیت اچ‌دی و فول اچ‌دی تولید شد.