ایران شروط تحقیرآمیز اروپا را نخواهد پذیرفت

ایران شروط تحقیرآمیز اروپا را نخواهد پذیرفت

رئیس قوه قضاییه با اشاره به ایجاد ساز و كار مالی «اینستكس» از سوی اروپا و شرط‌هایی كه برای ایران گذاشته‌اند، گفت: طبق گزارش‌ها دو شرط عجیب گذاشته‌اند؛ یكی این‌كه ایران به اف.ای.تی.اف بپیوندد و دیگری آن‌كه در زمینه موشكی وارد مذاكره شود. لازم است این كشور‌ها بدانند كه جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه این شروط تحقیرآمیز را نخواهد پذیرفت و به بهای باز شدن یك آبراهه كوچك نظیر اینستكس، تن به هر خواسته‌ای نخواهیم داد.
به گزارش میزان، آیت‌ا... آملی‌لاریجانی در جلسه مسؤولان عالی قضایی تصریح كرد: اروپایی‌ها بعد از ۹ ماه تعلل و مذاكره، یك ساز‌و كار با ظرفیت محدود، آن هم نه برای تبادل پول بلكه برای تامین غذا و دارو ایجاد كرده‌اند. كشور‌هایی كه در مقابل رذالت آمریكا در خروج از برجام، مدعی پایبندی به این توافق بودند، اقداماتشان محدود به اینستكس شده است.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به تعهد و وظیفه اروپا نسبت به برداشتن تحریم‌ها، اظهار كرد: مگر جمهوری اسلامی برای تامین غذا و داروی خود ناتوان است؟ اصلا مگر دارو و غذا تحریم بوده كه حالا این ساز و كار مالی را به عنوان یك امتیاز القا كنند؟
رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تقاضای خود از محضر رهبر معظم انقلاب برای اعطای عفو گسترده در 40سالگی انقلاب اسلامی و موافقت اولیه ایشان با كلیات این تقاضا تصریح كرد: متاسفانه برخی این اقدام بزرگ را هم سیاسی می‌كنند. عده‌ای گفته‌اند بهتر است این عفو شامل زندانیان سیاسی هم بشود. این در حالی است كه ما محكومی با عنوان «زندانی سیاسی» نداریم.