نسخه Pdf

كویر ریگ جن، مثلث برمودای ایران

كویر ریگ جن، مثلث برمودای ایران

كویر ریگ جن به معنای ماسه‌زار مخفی، یكی از اسرارآمیزترین و ترسناك‌ترین نقاط ایران است كه به ادعای برخی از محلی‌ها، اتفاقات عجیب و غیرقابل توجیهی در این منطقه رخ داده است. نمكزارهای این كویر مخوف، قتلگاه موجودات زنده بسیاری بوده است. ریگ جن، با وسعتی حدود 3800 كیلومترمربع، در جنوب غربی و غرب دشت كویر در جنوب سمنان قرار دارد. نبود چشمه یاچاه آبی در این منطقه همراه با وجود موانع طبیعی مثل باتلاق‌های نمك و تپه‌های ماسه‌ای مرتفع، این منطقه را قرن‌ها از دسترس انسان دور نگه داشته است. قدیمی‌ها می گفتند اگر كسی پایش به «ریگ جن» برسد، ناپدید و از سوی ارواح و موجودات ماورایی به قلب ریگ جن فرستاده می‌شود!
 یكی از كاوشگران مدعی است ریگ جن به قدری اسرارآمیز است كه حتی شترهای اهالی كویر هم وقتی به این منطقه می‌رسند، می‌ایستند و حركت نمی‌كنند! البته طلسم مثلث برمودای ایران را علی پارسا، ماجراجوی ایرانی پس ازچند بار تلاش ناكام شكست و توانست از این كویر وحشتناك بگذرد.
رطوبت در این منطقه به شدت پایین است و آب بدن به سرعت تبخیر می‌شود. بنابراین لازم است آب زیادی همراه داشته باشید. در ریگ جن، باتلاق‌های ماسه‌ای بزرگی وجود دارد، به طوری ‌كه به راحتی با پای پیاده و با خودرو در این باتلاق‌ها فرو می‌روید. اگر گیر این باتلاق‌ها بیفتید، هر چه تلاش كنید تا از آن خارج شوید،بیشتر و بدتر در ماسه‌ها فرو می‌روید و دست آخر زیر انبوهی از ماسه‌ها دفن خواهید شد. اگر بی‌تجربه هستید، رفتن‌تان به ریگ جن با خودتان است، اما برگشتن با خدا. پس حتما گروهی و با تجهیزات كامل و بلد راه سفر كنید.