نسخه Pdf

كودك‌ربایی با پنجه خونین

دزدی بی‌سابقه در ایران

كودك‌ربایی با پنجه خونین

به قرار تلگرافی كه از نماینده اداره در اصفهان رسیده، چند روز پیش طفل كوچك آقای ... را چند نفر با اتومبیل می‌ربایند، اقدامات آقای ... و مامورین شهربانی برای پیدا كردن طفل به نتیجه‌ای نرسیده و هرچه بیشتر تفحص می‌نمایند كمتر اثری از طفل به‌دست می‌آید.
 تا این‌كه بعد از چهار روز، نامه مشروحی با پست با امضای «گروه پنجه خونین» به آقای... می‌رسد كه دزدان ایشان را تهدید نموده و می‌نویسند: «ما طفل را ربوده‌ایم. بایستی دو میلیون ریال «دویست هزار تومان» در محل معینی نزدیك قبرستان ارامنه گذارده و بهیچ‌وجه موضوع را تعقیب ننمائید و در صورتی كه وجه را تحویل ندهید و یا نامه را بشهربانی ارائه دهید و در صدد تعقیب و دستگیری ما برآئید بطور قطع جنازه طفل را برای شما می‌فرستیم.» و ضمنا در نامه مزبور قید می‌كنند كه جمعیتی به نام گروه پنجه خونین تشكیل شده و نیاز به پول دارد.
آقای ... پس از دریافت نامه قضیه را به رئیس شهربانی اصفهان اطلاع داده و ایشان پس از مطالعه كامل و تهیه زمینه به آقای... دستور می‌دهند كه یك چمدان بزرگ محتوی مقداری كاغذ در ساعت مقرر بمحل موعود میفرستید و طبق دستور ایشان یك چمدان كه پر از كاغذ سفید بوده نزدیك قبرستان ارامنه گذارده می‌شود.
 مامورین شهربانی با مهارت بسیار از دور ناظر وضعیت بوده و مشاهده می‌كنند كه بعد از یكربع ساعت دو نفر چرخ‌سوار با سرعت زیاد خود را به محل موعود رسانیده و همین‌كه از چرخ پیاده شده، و می‌خواسته‌اند چمدان را بلند نموده و همراه خود ببرند با چابكی زیاد بی‌ردنگ خود را به آنها رسانیده و هر دو نفر را دستگیر می‌نمایند.
 دو نفر نامبرده هنگام بازجویی از معرفی خود سرپیچی نموده و بالاخره معلوم می‌شود یكی از آنها اسمعیل و دیگری محمدعلی بوده و پس از یك رشته بازجویی دو نفر دیگر از همدستان خود را معرفی كردند.
آنها كه حامل دو قبضه اسلحه با اتومبیل بوده و در 9 فرسخی اصفهان (راه تهران) دستگیر می‌شوند. از قرار معلوم آنها اخیرا از تهران به اصفها ن رفته بودند. گویا این اشخاص شركای دیگری نیز در تهران دارند كه اكنون برای دستگیری آنها مشغول اقدام می‌باشد.
 رئیس شهربانی طفل آقای... را نیز در منزل توطئه‌كنندگان پیدا نموده و بایشان تحویل می‌دهند و اهالی از اقدامات رئیس شهربانی و كشف این توطئه و جلوگیری از نظایر آن كمال قدردانی را دارند.

28 مرداد 1323 روزنامه اطلاعات