مجموعه موسی(ع) چه ویژگی‌هایی دارد؟

مجموعه موسی(ع) چه ویژگی‌هایی دارد؟



جمال شورجه همزمان با سالروز درگذشت فرج‌ا... سلحشور از جزئیات و آخرین مراحل ساخت سریال حضرت موسی (ع) سخن گفت.
مرحوم فرج‌ا... سلحشور كه كارگردانی آثار تاریخی مانند یوسف پیامبر (ع) و مردان آنجلس را در كارنامه داشت، فیلمنامه سریال موسی (ع) را به نگارش درآورد و قرار بود آن را كارگردانی كند، اما هشتم اسفند ۹۴ درگذشت و فرصت تولید این سریال را پیدا نكرد.
 پس از مدتی، كارگردانی این سریال به جمال شورجه سپرده شد تا پیش‌تولید آن از اواخر آذرماه امسال آغاز شود.
جمال شورجه، كارگردان سریال موسی (ع) كه هنگام ساخت سریال یوسف پیامبر (ع) هم همراه سلحشور بود، در گفت‌وگو با ایسنا درباره ضبط این سریال با فرمت جدید 8K  به جای HD گفت: فیلمبرداری، نوع حساسیت دوربین و مباحثی از این نوع كاملا فنی است و به نظرم طرح این موضوع زود است، زیرا ابتدای كار هستیم.
 مسؤول امور فیلمبرداری حتما باید روی این موضوع نظر بدهد و بفهمیم كه آیا دوربین 8K و سیستم مونتاژ 8K داریم كه وارد كنیم؟ همچنین باید بدانیم برای پخش سریالی با این كیفیت تصویری ظرفیت وجود دارد و صداگذاری آن چگونه است. در واقع باید مسؤول امور فنی و مدیر گروه تصویربرداری انتخاب شوند و با هم درباره این موارد مذاكره كنیم.
شورجه درباره بازیگر حضرت موسی(ع) بیان كرد: بازیگر اصلی حضرت موسی(ع) هنوز انتخاب نشده و برای انتخاب این نقش بازیگر حرفه‌ای سینما و تلویزیون را مدنظر نداریم و دنبال چهره جدیدی برای این كار
هستیم.
حضرت موسی(ع) به لحاظ فیزیكی و جذبه چهره شاخصی بود و فردی كه نقش او را ایفا می‌كند باید هم توانایی بازیگری و هم درك و فهم این شخصیت را داشته باشد و خود را به این شخصیت نزدیك كند. در واقع بازیگر این نقش باید بالای ۱۹۰ سانتی‌متر قد، اندام مناسب و تنومند و چهره جذاب داشته باشد بنابراین باید بگردیم و این شخصیت را پیدا كنیم.
این كارگردان سینما و تلویزیون با اشاره به شرایط حضور بازیگران خارجی در ایران گفت: برای آمدن یك بازیگر از خارج كشور شاید ناگزیر شویم در یك محدوده زمانی كوتاه او را به كشوری مثل لبنان دعوت كنیم و تصویربرداری مربوط به او را به مدت یك ماه انجام دهیم تا آن بازیگر بتواند برگردد.
در این صورت باید مکان فیلمبرداری را هم از آن كشور انتخاب كنیم، زیرا ممكن است بازیگران خارجی برای حضور در ایران محدودیتی داشته باشند.
كارگردان سریال موسی(ع) گفت: از قرآن پژوهان و مفسران قرآن برای نگارش متن این سریال استفاده شده و چندین مفسر در زمان نگارش فیلمنامه با مرحوم سلحشور همكاری داشتند.
بازنویسی فیلمنامه هم توسط سعید بهمن‌پور كه خود روحانی است و كاملا به زندگی حضرت موسی (ع) و روایات تسلط دارد، انجام شده است.