روحانی: رئیس جمهوری  فرمانده جنگ اقتصادی است

روحانی: رئیس جمهوری فرمانده جنگ اقتصادی است

رئیس‌جمهوری با اشاره به مشكل آفرینی‌های دشمن و شرایط حساس و مهم كشور گفت: با اذن و تأیید رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهوری فرمانده میدان جنگ اقتصادی با دشمنان ایران است.
به گزارش ایرنا، حسن روحانی دیروز در جمع مردم استان گیلان در ورزشگاه تختی شهرستان لاهیجان با بیان این‌كه امروز در شرایط بسیار حساس و مهمی قرار گرفته‌ایم، افزود: در جنگ نیاز به یك فرمانده میدان داریم؛ من از اردیبهشت خدمت مقام معظم رهبری هم در یك جلسه خصوصی دو نفره و هم در جلسه‌ای كه مسؤولان عالیرتبه هم حضور داشتند، گفتم شرایط امروز ما شرایط جنگ روانی دشمن و جنگ اقتصادی است و در مرحله جنگ كشور نیاز به یك فرمانده دارد و همه مسؤولان و همه اركان و همه مردم در كنار هم با یك فرماندهی واحد باید كار خویش را پیش ببرند تا دشمن را وادار به شكست كنند.
رئیس جمهوری ادامه داد: پیشنهاد من این بود كه خدمت ایشان گفتم خود جنابعالی به‌عنوان رهبر نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی فرماندهی این جنگ را به‌عهده بگیرید و همه ما یعنی دولت و سایر قوا و مسؤولان در خدمت شما خواهیم بود و راه را و مسیر را آن‌طور كه شما هدایت می‌كنید، ادامه می‌دهیم و معظم له در جواب فرمودند كه هم شرایط شرایط جنگ است و من قبول دارم و هم این جنگ نیاز به فرمانده دارد. روحانی تصریح كرد: رهبری فرمودند كه فرمانده این جنگ باید رئیس‌جمهوری كشور باشد و بر این مبنا ایشان دستور دادند كه دو قوه دیگر با همه توان در چارچوب مقررات در كنار دولت باشند. وی افزود: من آمادگی خود را در آن جلسه اعلام كردم؛ دولت و رئیس‌جمهوری به عنوان نماینده ملت ایران چون حسن روحانی بدون نمایندگی ملت ایران یعنی هیچ اما حسن روحانی با نمایندگی ملت ایران یعنی قدرت ملت ایران.
روحانی در ادامه سخنان خود افزود: ملت بزرگ ایران از آغاز امسال یعنی سال 97 تا پایان آن، در یك آزمایش بزرگ و عظیم تاریخی، پیروزی‌های عظیم و بزرگی را به دست آورد.
وی اظهار كرد: دشمنان ما می‌خواستند امسال را سال شكست ایران و پیروزی خود قرار دهند، اما ملت بزرگ ما در تمام مراحل سخت، امسال در برابر فشار دشمنان این سرزمین ایستادگی كردند. رئیس‌جمهوری خاطرنشان كرد: از اردیبهشت ماه امسال كه فریاد تحریم آمریكایی‌ها شروع شد، تا مرداد امسال كه اولین مرحله تحریم‌های خود را علیه ملت ایران اعلام كردند و نیز تا آبان ماه تحریم بعدی را اجرا كردند، در تمام این مراحل مردم ایستادگی، مقاومت و شهامت خود را در برابر دشمنان ایران و اسلام نشان دادند.
رئیس‌جمهوری با بیان این‌كه به لحاظ آمار اقتصادی سخت‌ترین ماه‌های امسال شهریور و مهر (از لحاظ تورم ماهانه) بود و تا حدی هم در بهمن ماه مشكلاتی داشتیم، تصریح كرد: بهترین ماه‌هایی كه مردم مقاومت خود از لحاظ تورم را نشان دادند، آذر و دی ماه بود.
روحانی بیان كرد: اما 22 بهمن روز شهامت و ایستادگی ملت بزرگ ایران در برابر دشمنان سرسخت این سرزمین بود؛ مردم در طول امسال علی‌رغم سختی ها، ایستادگی، مقاومت و صبر خود را در برابر انواع توطئه‌های دشمنان نشان دادند؛ دشمن به آرزوی خود نرسید، بی تردید هم نخواهد رسید.