نسخه Pdf

سال سیلی سیل

مروری بر بلای بزرگ طبیعی که نوروز ۹۸ را به حاشیه برد

سال سیلی سیل

امسال بسیاری از هموطنان‌مان به‌دلیل سیلاب ناگهانی و شدیدی كه در نقاط مختلف كشور جاری شد، عید نداشتند و عزادار عزیز یا عزیزانی بودند كه در این سیل از دست دادند.  در این حادثه تلخ و تا لحظه تنظیم این گزارش، طبق اعلام سازمان پزشكی قانونی كشور، 70نفر جان باختند که بیشتر قربانیان در سیلاب شیراز و استان لرستان بودند.  
این اولین سیلی نیست كه جان عده‌ای را می‌گیرد و خرابی‌های زیادی به بار می‌آورد. برای تهرانی‌ها چهارم مرداد سال 66، یادآور اتفاق دردناكی است.  در این حادثه و بر اثر بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در دره‌های دربند و گلاب‌دره در شمال تهران، صدها نفر كشته و 346نفر مصدوم شدند. همچنین به 250 خانه، 50خیابان، 300 دهانه پل كوچك و بزرگ و 200خودرو خسارت‌های شدیدی وارد شد.   سال 41 در تهران نیز دوباره سیل جاری شد. 
بر اثر آن، 13 نفرمجروح، پنج كودك و یك نوعروس كشته شدند، هزاران راس از احشام نابود شد، چند‌هزار خانه آسیب دید، هزاران نفر بی‌خانمان شدند و میلیون‌ها تومان خسارت وارد شد. سال 96 نیز طی سیلی كه در شمال‌غرب كشور رخ داد، 48 نفر از هموطنان كشته شدند. 
بیشترین تلفات و مفقودی‌ها نیز از شهرستان‌های عجب شیر وآذرشهر گزارش شد. در آذرشهر، چند‌خودرو در جاده ورودی روستای پل غله‌زار در نزدیكی پل سئل چای در جاده 21، با آمدن موجی از سیل، گرفتار سیل شده و پس ازمدتی سرنشینیان توسط جریان سیل برده شدند. 
ادامه در صفحه 2
ضمیمه نوجوانه
تیتر خبرها