نبرد انگیزه‌ها

رقابت برای بقا و كسب سهمیه در لیگ برتر همچنان داغ است

نبرد انگیزه‌ها

حتی اگر استقلال و پرسپولیس، بازی هایشان را انجام داده باشند، باز دلیلی ندارد ذره‌ای از هیجان لیگ كاسته شود. هفته بیست و ششم لیگ برتر امروز و فردا با انجام 6 بازی پیگیری می‌شود تا بخش دیگری از پازل پر رمز و راز این رقابت جذاب كامل شود. در هفته‌های پایانی انگیزه حرف اول را می‌زند؛ چه برای تیم‌های بالانشین و چه برای آنهایی كه در خطر سقوط قرار دارند.

سایپا - سپاهان
روی كاغذ سپاهان یكی از شانس‌های قهرمانی است. پس تكلیف برای تیم قلعه‌نویی مشخص است. آنها برای بردن سایپا به تهران آمده‌اند. بردی كه اگر به دست آید، سپاهان را در جدول بازی‌های خارج از خانه با استقلال در امتیاز 24 برابر می‌كند. فعلا استقلال و سپاهان، بیشترین امتیازها را در بازی‌های خارج از خانه به‌دست آورده‌اند. برای سایپا اما، بازی امروز، سومین چالش بزرگ در سه هفته اخیر است. شاگردان علی دایی ابتدا استقلال را با تساوی بدون گل متوقف كردند، سپس در یك بازی نزدیك 3 بر 2 به پرسپولیس باختند و حالا باید با دیگر مدعی بالای جدول روبه‌رو شوند.
نفت مسجد سلیمان - استقلال خوزستان
یك دربی تمام عیار در خوزستان. استقلال اگر ببازد، همین امشب باید با لیگ برتر وداع كند. به عبارتی برد استقلال خوزستان، آخرین امید آنها برای زنده ماندن شانس‌های بقایشان است. منتها نفت هم نباید امتیاز از دست بدهد. مردان مسجد سلیمان حالا سپیدرود را در یك امتیازی خود می‌بینند و شكست در دربی خوزستان، می‌تواند آنها را به رده پانزدهم جدول بفرستد. باید دید در اولین حضور فیروز كریمی روی نیمكت نفت، برنده این دربی حساس كدام تیم خواهد بود؟
نساجی - پدیده
پدیده گرچه نتوانست روند خوب نیم فصل اولش را در نیم فصل دوم ادامه دهد، اما برای شاگردان یحیی گل‌محمدی، هنوز یك هدف بزرگ وجود دارد؛ این‌كه بتوانند با كسب عنوان چهارمی در لیگ برتر، جواز حضور در لیگ قهرمانان را به‌دست آورند. آنها خیلی به این هدف بزرگ نزدیكند و با این انگیزه فردا به مصاف نساجی می‌روند. حریف قائمشهری با مجید جلالی 6 هفته متوالی نبرده است، اما در خانه، راحت هم نمی‌بازد. این بازی می‌تواند برای پدیده یك چالش بزرگ باشد.
تراكتورسازی ـ پیكان
نزدیك‌ترین تعقیب‌كننده پرسپولیس در جدول، برای تعبیر رویای بزرگش كه كسب اولین عنوان قهرمانی در لیگ برتر است، حالا چاره‌ای ندارد جز این‌كه هر پنج بازی باقی مانده را با برد سپری كند. تراكتورسازی، دیگر جای اشتباه كردن ندارد. آنها فردا میزبان پیكانی هستند كه هر دو بازی آخرش را باخته. هواداران تراكتور، به چیزی جز 3 امتیاز فكر نمی‌كنند و انگیزه زیادی برای جبران شكست هفته گذشته مقابل سپیدرود دارند.
فولاد - صنعت نفت
دو تیم فولاد و صنعت نفت، نه سهمیه می‌گیرند و نه سقوط می‌كنند. البته صنعت نفت هنوز خیالش بابت اتفاقات پایین جدول راحت نیست، اما در هر حال این دربی، جذابیت‌های خاص خودش را دارد. صنعت، بعد از 9 بازی نبردن، هفته گذشته پارس را شكست داد و فولاد هم در یكی دیگر از دربی‌های جنوب، مقابل استقلال خوزستان به پیروزی رسید. این بازی می‌تواند یكی از زیباترین بازی‌های هفته باشد.
پارس جنوبی جم ـ سپیدرود
 سپیدرود می‌برد یا نه؟ تمام هیجان این بازی در پاسخ به این سوال خلاصه می‌شود. تیم پرطرفدار شهر باران، بعد از 12 بازی، سرانجام طعم برد را هفته گذشته، در مصاف با تیم مدعی تراكتورسازی چشید، اما آنها برای بقا، به بردهای بیشتری نیاز دارند. پارس برای این بازی به اندازه سپیدرود انگیزه ندارد اما میزبان است و همین كار تیم دست نشان را دشوار می‌كند.