شهید مطهری احیاگر اندیشه اسلامی ‌بود

رئیس سازمان صداوسیما:

شهید مطهری احیاگر اندیشه اسلامی ‌بود

دكتر علی‌عسكری،‌ رئیس سازمان صداوسیما همزمان با 12 اردیبهشت در همایش چهلمین سالگرد شهادت استاد شهید مطهری در فریمان، زادگاه این اندیشمند انقلاب اسلامی حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت.
رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به تاثیرات شگرف اندیشه شهید مطهری بر نهضت انقلاب اسلامی و تربیت نیروهای انقلابی گفت: شهید مطهری احیاگر اندیشه اسلامی در مقابل اندیشه‌های التقاطی غرب و شرق بود آن هم در زمانی كه این جریانات التقاطی بیشترین فعالیت را داشتند.
دكتر علی‌عسكری اظهار كرد: شهید مطهری در زمانه‌ای كه جریان‌های فكری تحت تاثیر اندیشه‌های التقاطی غرب و شرق بودند با تولید فرآورده‌های فكری در مقابل آنها مقاومت و اندیشه اسلامی را احیا كرد. شهید مطهری با درك نیازهای فكری جوانان و مردم زمانه خود در مقابل حمله جریان‌های غرب و شرق زده سینه سپر كرد و به هدایت جامعه خود پرداخت.
او افزود: معلم شهید انقلاب تفكرات التقاطی را به خوبی می‌شناخت و رفتارهای خزنده را درك می‌كرد و سعی در جدا كردن سره از ناسره و جلوگیری از نفوذ عناصر التقاطی به داخل نیروهای انقلابی داشت.
رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به ایدئولوژی‌های شكل گرفته در دوران زندگی شهید مطهری، اظهار كرد: استاد شهید مطهری در مقابل ایدئولوژی انحرافی و التقاطی، ایدئولوژی اسلامی را مطرح كرد و در سخنرانی‌ها، نوشته‌ها و آثارش این اندیشه‌ها را تبیین می‌كرد.
علی‌عسكری با اشاره به تاریخ دوره پهلوی گفت: غربی‌ها بعد از تحمیل رضاخان به ایران، درصدد اسلام‌زدایی بودند و در شمال كشور نیز اندیشه‌های كمونیستی در حال رشد بود و با حمایتی كه دو ابرقدرت از این دو جریان فكری داشتند، كشور از نظر فكر و اندیشه فضای متلاطمی را تجربه می‌كرد.
رئیس رسانه ملی گفت: شهید مطهری با هوشیاری تمام رگه‌های افكار التقاطی غربی و شرقی را بازشناسی كرد و در مقابل آنها ایستاد.
وی با بیان این‌كه شهید مطهری اهل بصیرت فكری و سیاسی و انسانی جامع، فرهیخته و جامعه شناس بود اظهار كرد: امروز هم درگیر جنگ فرهنگی و جنگ نرم هستیم. اگر در روزهای نخست انقلاب شخصیت‌های مهم كشور را ترور فیزیكی می‌كردند امروز دشمنان بیشتر به ترور شخصیت و فكر روی آورده اند و این جنگ بسیار سخت تر و پیچیده تر است.
رئیس رسانه ملی به دور اندیشی امام خمینی (ره) و تربیت نیروهایی اندیشمند و اثرگذار برای هدایت فكری جامعه اسلامی اشاره و تصریح كرد: زمانی كه استاد مطهری به شهادت رسید بسیاری از دانشجویان و جوانان انقلابی به امام خمینی مراجعه می‌كردند و از ایشان می‌پرسیدند كه برای ادامه راه استاد مطهری باید به سراغ چه كسی برویم و امام هم خیلی صریح می‌گفتند «به آسید علی آقای خامنه‌ای مراجعه كنید.»
او افزود: آیت‌ا... خامنه‌ای چه در دوران پیش از انقلاب در مشهد و چه در دوران بعد از انقلاب در تهران و چه در ایام ریاست جمهوری همواره در میان كانون‌های فكری جوانان انقلابی حضور داشته و تاثیرات فراوانی در هدایت فكری آنها داشته‌اند.
دكتر علی‌عسكری به سه دهه رهبری كم نظیر آیت‌ا... خامنه‌ای بعد از امام راحل اشاره كرد و گفت: ایشان در این مدت با همین هدایت و تاثیرگذاری بر نسل‌های مختلف جامعه توانستند كشور را از گردنه‌های بسیار سختی با موفقیت عبور دهند و در حالی كه دشمن آرزو داشت ما 40 سالگی انقلابمان را نبینیم اما امروز با اقتدار دهه پنجم انقلاب اسلامی را آغاز كرده‌ایم و با مبنا قرار دادن بیانیه مهم گام دوم به افق‌هایی بلند می‌نگریم.
او تاكید كرد: این بیانیه بعد از حضور شكوهمند مردم در راهپیمایی 22 بهمن و حیرت دشمنان انقلاب، پیامی ماندگار به دنیا صادر كرد كه نظام جمهوری اسلامی مقتدر ایستاده و به پیش می‌رود.
رئیس سازمان صداوسیما بیان كرد: بیانیه گام دوم بیانیه‌ای فوق‌العاده است كه با تكریم و اشاره به هوشمندی ملت ایران آغاز می‌شود و نقشه راه را برای 40 سال دوم انقلاب تبیین و مشخص كرده است. وجهه همت بیانیه گام دوم جوانان این مملكت هستند كه باید این كشور را بسازند.