پرچمداری با دستان خالی

نفت آبادان، قهرمان لیگ برتر بسكتبال شد

پرچمداری با دستان خالی

اصل خبر این است؛ قهرمانی نفت آبادان در لیگ برتر بسكتبال. هر چقدر كه اوضاع تیم‌های فوتبالی این شهر در لیگ‌های مختلف خوب نباشد، اما مردان بسكتبالیست آنها بدون این‌كه حتی از یك بازیكن خارجی در تركیب تیم‌شان استفاده كنند موفق شدند جام قهرمانی را بالای سرشان ببرند. این قهرمانی خیلی به آنها می‌چسبد، چون برای اولین بار است كه به دست می‌آید. این قبول كه شاید از دید خیلی‌ها بسكتبال مثل فوتبال جذاب نباشد، اما شاگردان حماد سامری كاری كردند تا آبادانی‌ها در سالن ایستاده برایشان كف بزنند.
آنها هر چه در چنته داشتند گذاشتند. نمی‌خواستند مسابقات به بازی پنجم در گرگان بكشد، به همین دلیل هم نهایت زورشان را زدند و در آخر با اختلافی میلی‌متری و با نتیجه 58 بر 55 موفق شدند نام خودشان را روی كاپ قهرمانی حك كنند.
 سامری: هیچ كس فكرش را نمی‌كرد، قهرمان شویم
حماد سامری پس از قهرمانی تیمش در لیگ برتر بسكتبال كشور، گفت: «به دلیل خستگی بازیكنان دو تیم، بازی از كیفیت پایینی برخوردار بود و شرایط بازی مانند قبل نبود. كاش یك روز بین دیدارها فاصله بود تا با كیفیت بهتری بازی می‌كردیم. ما فصل را خوب شروع نكردیم و مشكلات بسیاری داشتیم. نمی‌خواهم در خصوص مشكل صحبت كنم، زیرا زمان شادی است و نمی‌خواهم كام كسی تلخ شود. بازیكنانم باغیرت ایستادند و با غیرت جنگیدند و در این مدت یك‌بار هم
پا پس نكشیدند. مزد همدلی‌مان را گرفتیم و چه بهتر از این‌كه در سالی كه كسی صفر درصد هم روی ما برای قهرمانی حساب نمی‌كرد به این مقام برسیم.»
سرمربی تیم بسكتبال پالایش نفت آبادان در خصوص همكاری اش با این باشگاه برای فصل آینده نیز گفت: «همیشه فصل كه تمام می‌شود سر نخواستن من دعواست و البته پیشنهادی ندارم كه بخواهم جایی باشم یا نباشم (باخنده). در هر صورت صد‌درصد انتخاب اولم برای فصل آینده نفت است. زیرا تیم شهرم است و آن را بسیار دوست دارم و با تمام وجود برای آن كار می‌كنم. این تیم باید كمتر از چهار ماه دیگر در مسابقات آسیایی شركت كند و ا‌ن‌شاءا... مجوزهای لازم برای حضور در این رقابت‌ها گرفته شود.»