نمایشگاه کتاب، شب قدر کتاب دوستان است

نمایشگاه کتاب، شب قدر کتاب دوستان است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدصادق طباطبایی‌نژاد، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نمایشگاه کتاب تهران را شب قدر کتاب دوستان دانست و گفت:‌ بسیاری از افراد جامعه هرسال منتظر برپایی نمایشگاه کتاب هستند.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه، وی گفت: نمایشگاه کتاب که هرساله دراردیبهشت ماه برگزار می‌شود،‌مهم‌ترین رویداد فرهنگی کشور است وبه دلیل بین‌المللی بودن این رویداد، از دیگر کشورها نیز برای عرضه کتاب به ایران می‌آیند، به همین دلیل این نمایشگاه از ظرفیت‌های بالایی در زمینه دیپلماسی فرهنگی برخوردار است. وی دررابطه با آثار برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در فرهنگ معاصر کشور،‌ عنوان کرد:‌ بسیاری از گروه‌های جامعه هر ساله منتظر و پیگیر برگزاری نمایشگاه کتاب تهران هستند و اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با این نمایشگاه را رصد می‌کنند.فکر می‌کنم به هر میزان  کتاب‌های کیفی‌تری عرضه کنیم تأثیر آن را در جامعه وفرهنگ کشور خواهیم دید.نماینده مردم اردستان گفت:‌ با برنامه‌های متنوع می‌توان فرهنگ کتابخوانی را بهبود بخشید،‌ یکی از رسالت‌های نمایشگاه می‌تواند رصد وضعیت کتابخوانی کشور باشد. 

سعدی‌خوانی در حوزه هنری
همزمان با روز بزرگداشت سعدی،دهمین جلسه ازسلسله درس‌گفتارهای«سعدی‌خوانی»باحضور دکترقدمعلی سَرّامی، استاد دانشگاه، نویسنده، شاعر و پژوهشگرایرانی در حوزه زبان و ادبیات فارسی، به همت دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری از ساعت 18 تا 20 شنبه، اول اردیبهشت در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار خواهد شد. دکترقدمعلی سَرّامی دراین نشست به زندگی، آرا، آثار و روزگار سعدی خواهد پرداخت. سعدی یکی از رکن‌های اصلی شعر و زبان ادبیات فارسی و دارنده زبانی فصیح در کلام و نگاهی خلاق در شعر و رویکرد تعلیمی و تربیتی متعادلی در پرداخت به مسائل و امورانسانی است و مقبولیت زیادی هم از جانب طیف‌های مختلف اجتماعی دارد. به همین خاطر، دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری، این سلسله جلسات را با هدف ارائه ظرفیت‌های زبانی وادبی سعدی درآثارش،برای علاقه‌مندان به این شاعر و ادیب بزرگ زبان و ادبیات فارسی برگزار می‌کند. این نشست‌ها، هر دو هفته یک‌بار، شنبه‌ها از ساعت 18 تا 20 به همت دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری و با ارائه دکترقدمعلی سَرّامی، استاد دانشگاه، نویسنده، شاعر و پژوهشگرایرانی در حوزه زبان وادبیات فارسی، در سالن سلمان هراتی حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به حافظ، روبروی کوچه پورموسی برگزار می‌شود.

قضیه فلسطین منتشر شد
کتاب«قضیه فلسطین،پیشینه تاریخی وتحولات معاصر»به قلم محسن محمد صالح‌، تألیف وتوسط صابر گل‌عنبری ویوسف رضازاده ترجمه شده است.این کتاب همان‌طور که از نامش پیداست،‌ تاریخچه فلسطین را درخود جای داده است.مهم‌ترین ویژگی کتاب قضیه فلسطین، پیشینه تاریخی و تحولات معاصر این است که به قلم یک محقق ونویسنده عرب لبنانی تحریر شده که از نزدیک با منطقه فلسطین و تحولات آشناست و در غم این سرزمین زندگی کرده است.محسن محمد صالح که مدیر مسئول انتشارات الزیتونه در لبنان است، تلاش کرده وقایع تاریخی درفلسطین را بدون جانبداری ونگاه سیاسی،باذکرجزئیات دقیق‌ وطبق روش علمی و آکادمیک، گردآوری کند. کتاب قضیه فلسطین، پیشینه تاریخی وتحولات معاصر توسط انتشارات وزارت امور خارجه منتشر شده‌است.