پس از دو سال رافائل نادال به مسابقات روی خاک بازگشت

پس از دو سال رافائل نادال به مسابقات روی خاک بازگشت

بازگشت ماتادور بالاخره انتظارها به پایان رسید و رافائل نادال پس از دو سال دوری از زمین خاکی به زمین تنیس بازگشت. برنامه مسابقات بارسلونا اعلام شده و رافائل نادال، قهرمان۱۲دوره این رقابت‌ها بعد ازمدت‌ها دوری ازمیادین، ازدیروز به طور رسمی به مسابقات بازگشته است.

پس از سریال مصدومیت‌های او گاه به گاه خبر بازگشت حضور او به میادین منتشرمی‌شداما تداوم این مصدومیت‌ها باعث عدم تحقق این اتفاق شده بود. او یکی از اسطوره‌های ورزش تنیس جهان است وهرکسی که دل به این ورزش بسته باشد، می‌داند در دوره‌ای از تاریخ این ورزش زندگی می‌کند که اغراق نیست بگوییم بی‌تکرار خواهد بود.زمانه‌ای که درآن سه نفر یعنی راجرفدرر، جوکویچ و نادال هرکدام با بیش از 20 عنوان گرند اسلم دست‌به راکت شده‌اند. 

هانا گوتیرز برای پرونده جنجالی شلیک سر صحنه زندانی شد

کات به مرگ
هانا گوتیرز-رید، مسئول مدیریت سلاح در صحنه فیلم «راست -Rust» که سلاحی را برای آلک بالدوین، هنرپیشه فیلم، پر کرد و دراثر شلیک آن فیلمبردار کشته شد، به ۱۸ماه زندان محکوم شده است.اوکه ۲۶سال دارد در ماه مارس به جرم قتل غیرعمد محکوم شده بود. این حداکثر مجازات ممکن برای اتهام او بود. این محکومیت به پرونده تیراندازی سال۲۰۲۱درصحنه فیلم و کشته شدن هالینا هاچینز مربوط می‌شود. او درارتباط با اتهامی دیگر - دستکاری شواهد - گناهکار شناخته نشد. آلک بالدوین، ۶۵ساله، هم در ماه ژوئیه با اتهام قتل غیرعمد محاکمه خواهد شد. او دربرابر اتهامات اعلام بی‌گناهی کرده است. قاضی مری مارلو سامر که حکم روز دوشنبه را در دادگاهی در نیومکزیکو اعلام کرد، گفت که اقدامات گوتیرز-رید معادل یک جرم جدی و خشن است.

فرانکی مک‌میلان هشت‌ساله به اورست صعود کرد
یک آرزو کن!
فرانکی مک‌میلان، هشت ساله اهل کامبریا در بریتانیا با رسیدن به کمپ اصلی صعود به قله اورست پس ازسفری۹روزه با مادرش خبرساز شد. این کمپ در ارتفاع 5364 متری رشته‌کوه‌های هیمالیا در نپال قرار دارد.این موفقیت به دنبال صعود او به قله کوه المپوس یونان در سال گذشته صورت گرفت و او را به یکی ازجوان‌ترین بریتانیایی‌هایی تبدیل کرد که به این قله صعود کرده است. فرانکی قصد دارد تا ۱۰سالگی قله اورست را فتح کند و این صعودها را دستگرمی صعود بزرگش می‌داند.مادرش فرانکی هم این تجربه را فراموش‌نشدنی توصیف می‌کند. علی‌رغم مواجهه با چالش‌هایی مانند هوای رقیق و خستگی، فرانکی این صعود را با هدف جمع‌آوری کمک مالی برای کارزار خیریه «یک آرزو کن» انجام داد. فرانکی و مادرش این روزها در حال پایین آمدن از کمپ اصلی اورست هستند.