هشدار دبیر کل سازمان ملل درباره حمله اسرائیل به رفح

هشدار دبیر کل سازمان ملل درباره حمله اسرائیل به رفح

دبیر کل سازمان ملل از کشورهایی که بر رژیم صهیونیستی نفوذ دارند، خواست با وارد کردن فشار به این رژیم مانع حمله زمینی اسرائیل به شهر رفح شوند.

آنتونیو گوترش هشدار داد اجرای عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در شهر رفح، تأثیری ویرانگر بر  فلسطینی‌ها در غزه خواهد گذاشت. به نوشته پایگاه شبکه الجزیره، گوترش در یک سخنرانی درخواست کرد: همه اعضای شورای امنیت سازمان ملل و بسیاری از دیگر دولت‌ها به‌صراحت مخالفت خود را با انجام یک چنین عملیاتی ابراز کرده‌اند. من از همه کسانی که دارای نفوذ بر اسرائیل هستند، می‌خواهم هر کاری که می‌توانند برای جلوگیری از این حمله انجام دهند.گوترش خاطر نشان کرد بیش از 1.2میلیون نفر از آوارگان گریخته از بمباران‌های اسرائیل در شمال غزه به رفح پناه برده‌اند. 
دبیر کل سازمان ملل با اشاره به وضعیت وخیم این آوارگان در رفح گفت: آنها غذای خیلی کمی برای خوردن، دسترسی نادر به مراقبت‌های پزشکی و سرپناه‌های ناچیز دارند و بدون هیچ جای امنی هستند. در شمال نوار غزه آسیب‌پذیرترین افراد، اعم از کودکان بیمار تا افراد معلول، جان خود را از فرط گرسنگی و بیماری از دست می‌دهند. ما باید هر کاری که ممکن باشد، انجام دهیم تا جلوی قحطی دست ساز انسان را در غزه که کاملا قابل پیشگیری است، بگیریم.