«هفت» دوباره روی آنتن

«هفت» دوباره روی آنتن

برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی بار دیگر راهی آنتن شد.سری جدید برنامه سینمایی هفت به تهیه‌کنندگی محمدحسین تنکابنی و با اجرای بهروز افخمی از این پس جمعه‌شب‌ها ازساعت۲۳درشبکه نمایش مهمان بینندگان و مخاطبان خود خواهد بود.

برنامه هفت از برنامه‌های باسابقه و پرمخاطب تلویزیون در حوزه نقد سینماست که ابتدا در شبکه سه سیما پخش می‌شد و بعد از مدتی پخش آن به شبکه نمایش رسید. این برنامه را مجریان متفاوتی همچون فریدون جیرانی، محمود گبرلو، محمدحسین لطیفی و بهروز افخمی بر عهده داشتند. هفت این روزها با بهروز افخمی به آنتن بازگشته است؛ کارگردانی که در سینما و تلویزیون نام‌آشناست و معمولا با نظرات متفاوتش درزمینه‌های گوناگون درایجاد فضای نقد و گفت‌وگو موفق بوده است.باید دید برنامه هفت در فصل جدیدتا چه اندازه می‌تواند با حضور چهره‌های سینمایی و همچنین طرح بحث‌های روزوکارآمد، جریان‌ساز وروشنگر باشد.

بازیگری در میان چهره‌ها
ستاره آروین، بازیگر درباره ایفای نقش در سریال «هفت سر اژدها» اظهار کرد: پیشتر برای تست بازیگری در قلاده‌های طلا به دفتر آقای طالبی رفتم، اما قبول نشدم. برای پروژه هفت سراژدها به من گفتند که نقش مرده‌شور را دارم که زنی فقیر اما با آبروست و من هم بر خلاف همیشه که نقش‌های به اصطلاح لاکچری را بازی می‌کردم، این نقش را پذیرفتم. برای این نقش هربار یک ساعت ونیم گریم می‌شدم واولین باری که جلوی دوربین ابوالقاسم طالبی رفتم به من گفتند که باورم نمی‌شود تا این حد بازیگر خوبی هستی!او ضمن بیان این‌که خیلی مهم است که آدم بتواند جایگاه خودش را پیدا کند ودرمسیر درست بیفتد، گفت: شاید درابتدا فکر می‌کردم که این نقش اصلا دیده نشود چراکه هفت سراژدها سریال پر بازیگری بود،اما بازخوردهایی که از مخاطبان در بیرون از خانه گرفتم برای خودم خیلی جالب بود و همه از صدایم من رامی‌شناختند وبرایم عجیب بودکه این همه آدم شبکه‌سه رادنبال می‌کنند.

تحقیقات بی‌سروصدا
مریم فلاح:
خانم «پرودنس» بانوی مسنی بود که در روستای خیالی موچران زندگی می‌کرد؛ پیرزن پرانرژی و باهوشی که در جوانی معلم مدرسه بود. او علاقه زیادی به بافندگی و باغبانی داشت و با گربه‌اش «استانیسلاس» زندگی می‌کرد اما فعالیت مورد علاقه او تحقیق در مورد اسرار دهکده‌اش بود. درست مانند خانم مارپل، در مورد جنایاتی تحقیق می‌کرد که پلیس نمی‌توانست آنها را حل کند. خانم پرودنس معمولا با کمک گروهی از کارآگاهان کوچک ثابت می‌کرد که شایسته بودن در جایگاه بهترین قهرمانان رمان‌های پلیسی است؛ کارآگاهانی چون بازرس «دوروک» و افسر پلیسی به نام «سایپرین»، البته گاهی هم برای حل معماها از کمک بچه‌های دهکده استفاده می‌کرد. مثل «جوجو» پسر جوانی که دوست خوب و کمک مفیدی برای پرودنس بود. خواهران «پیکل» را یادتان هست؟ گاهی اوقات که فضولی‌شان گل می‌کرد و می‌خواستند سر ازکار خانم پرودنس درآورند،خودشان را رقیب او فرض می‌کردند. «تحقیقات بی‌سروصدا»  یک مجموعه کارتونی فرانسوی ــ بلژیکی برگرفته از کمیک‌استریپ‌های «موریس مارشال»1957 بود. حال‌وهوای ماجراهای جنایی ــ معمایی کارتون تحقیقات بی‌سروصدا اغلب حال‌وهوای طنز داشت. این اثر محصول سال 1999 است.