رئیسی: تخلف یك فرد نباید به تعطیلی كارگاه منجر شود

رئیسی: تخلف یك فرد نباید به تعطیلی كارگاه منجر شود


رئیس قوه قضاییه با بیان این‌كه معتقدیم هیچ‌گونه وقفه در امر تولید نباید ایجاد شود، گفت: در همین رابطه به همكارانمان تاكید كرده‌ایم اگر اتهامی متوجه كارخانه یا كارگاهی شد نباید به هیچ وجه به واسطه این اتهام كل كارخانه یا كارگاه تعطیل شود و فقط باید از شخص مورد اتهام سوال و تحقیق شود.
به گزارش میزان، آیت‌ا... سید ابراهیم رئیسی در نشست هم‌اندیشی جمعی از فعالان اقتصادی با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن علیه ایران گفت: امروز در شرایط فعلی نقش كارآفرینان و فعالان اقتصادی در كشور یك نقش ویژه است و همه مسؤولان كشور باید از كارآفرینان و سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف اعم از حقوقی و قانونی و مالی و تسهیلاتی حمایت كنند.
وی با اشاره به بحث خصوصی سازی‌ها و واگذاری تصدیگری‌های دولت به بخش خصوصی گفت: هرچه از نقش تصدیگری دولت كاسته می‌شود باید بر نقش نظارتی آن و تلاش دولت برای توانمندسازی بخش خصوصی افزوده شود تا ما شاهد رونق تولید در كشور باشیم.
رئیسی گفت: مصمم هستیم با استفاده از اختیارات و ظرفیت‌های قوه قضاییه به دنبال رونق اقتصادی، رونق تولید، مبارزه با فساد، مبارزه با استنكاف از انجام وظیفه باشیم و مصمم هستیم این موارد را پیگیری كنیم.
وی افزود: ما به نظارت همگانی اعتقاد و باور داریم؛ یعنی خود شما، نهاد‌های مردمی، سمن‌ها و فعالان اقتصادی می‌توانند در این رابطه بسیار نقش‌آفرین باشند. انجمن‌های اسلامی در بازار و در كارخانجات و در مجموعه‌های تولیدی می‌توانند نكات را به ما منتقل كنند. رئیس قوه قضاییه گفت: البته تصمیم‌گیری‌های اقتصادی در نظام بانكی و مالیاتی یا واردات و امثال آن در اختیار دولت است. اما ما در دو موضوع قضاوت و نظارت نقش داریم. سازمان بازرسی كل كشور باید علاوه بر قضاوت كار نظارتی هم داشته باشد، لذا از ابتدای مسؤولیت خود تاكید و پیگیری كردیم كه یك دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری و كارآفرینی را در این سازمان داشته باشیم.