محاكمه پسران بد  به اتهام گوشی قاپی

محاكمه پسران بد به اتهام گوشی قاپی

سه پسر جوان كه متهم هستند با تهدید قمه گوشی تلفن همراه شهروندان را در شمال شهر می‌دزدیدند دیروز پای میز محاكمه ایستادند و ادعا كردند اشتباهی بازداشت شده‌اند.
به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده اواخر سال ۹۶ همزمان با افزایش چند فقره سرقت گوشی تلفن همراه در محدوده تجریش و بلوار ارتش در دستور كار پلیس قرار گرفت. شواهد نشان می‌داد سه پسر موتورسوار پس از شناسایی طعمه‌ها به آنها حمله کرده و گوشی‌ها را سرقت می‌كردند و هنگامی كه با مقاومت آنها روبه‌رو می‌شدند با قمه به مالباختگان حمله می‌كردند. تلاش پلیس برای ردیابی متهمان جوان آغاز شد تا این‌كه اوایل سال ۹۷ سه پسر گوشی قاپ كه در حال اجرای آخرین نقشه‌شان در محدوده تجریش بودند از سوی گشت كلانتری بازداشت شدند. پلیس در بازرسی بدنی از آنها سه گوشی سرقتی به‌دست آورد. آنها در حالی كه به سرقت ۱۸ گوشی تلفن همراه اعتراف كرده بودند، روانه بازداشتگاه شدند. 
متهمان كه هر سه ۲۰ ساله هستند دیروز درحالی در شعبه دهم دادگاه كیفری یك استان تهران به ریاست قاضی قربانزاده و با حضور یك قاضی مستشار پای میز محاكمه ایستادند كه فقط دو‌نفر از شاكی‌ها حضور داشتند.
ابتدای جلسه نماینده دادستان كیفرخواست را خواند و از سوی سایر شاكی‌ها برای متهمان اشد مجازات خواست . سپس نخستین شاكی كه زن جوانی بود در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: فوق‌لیسانس معماری دارم و استاد دانشگاه هستم. صبح از خانه‌ام در بلوار ارتش به قصد رفتن به محل كارم بیرون آمدم، اما سه پسر جوان به من حمله كردند و با تهدید قمه، گوشی تلفن همراهم را دزدیدند. این ماجرا تاثیر بدی در روحیه‌ام گذاشت و حتی مجبور شدم برای چند روز به محل كارم نروم. هنوز هم صبح‌ها هنگام رفتن به محل كارم وحشت زده‌ام.
دومین شاكی پسر ۱۵ ساله‌ای بود كه در دادگاه حضور نداشت و به جای او پدر و مادر او در دادگاه حاضر بودند. پدر وی گفت: پسرم امتحان داشت به همین خاطر نتوانست در دادگاه حاضر شود. او می‌خواست به مدرسه برود كه در دام پسران سارق افتاد. پسرم مقاومت كرده بود كه متهمان رویش قمه كشیده و به زور تلفن همراهش را سرقت كرده بودند.
سپس متهمان به دفاع پرداختند اما جرم‌شان را گردن نگرفتند . یكی از آنها گفت: ما سارق نیستیم و اشتباه بازداشت شده‌ایم. شاكی‌ها در اداره آگاهی اشتباهی ما را شناسایی كرده‌اند .
دومین متهم نیز جرمش را انكار كرد و در پاسخ به سوال قاضی درباره این‌كه چطور هنگام بازداشت سه گوشی مسروقه از آنها كشف شده است، گفت: ما سه فقره سرقت گوشی تلفن همراه را قبول داریم. آن روز شیشه كشیده بودیم و حالت طبیعی نداشتیم كه تصمیم به گوشی قاپی گرفتیم. ما فقط سه گوشی دزدیدیم و همان روز هم در تجریش بازداشت شدیم اما 14گوشی تلفن همراه دیگر را سرقت نكردیم. ما حتی پیش بازپرس گفتیم كه فقط سه گوشی دزدیده‌ایم.
سومین متهم نیز حرف‌های همدستانش را تایید كرد و خودش را بی‌گناه خواند.