تولید داخلی در انتظار رونق‌بخشی

تولید داخلی در انتظار رونق‌بخشی

به گفته دكتر رئیسی، شركت دانش‌بنیان «نانورنگ‌ها و پوشش‌های اقیانوس آبی» توانسته‌ تا حد زیادی جای خود را در بازار داخلی كشور باز كند و محصولات خود را به سازمان‌های بزرگی مانند سازمان بنادر و كشتیرانی ارائه دهد. 
وی در ادامه صحبت‌هایش به جام‌جم می‌گوید: «با توجه به شرایط كنونی كشور كه فعالیت رسمی شركت‌های تولیدكننده رنگ خارجی پایان یافته است، ورود كالای قاچاق مهم‌ترین آسیب كنونی برای تولیدكنندگان داخلی است. از سویی دیگر مشكلات برای واردات مواد اولیه نیز در بازار محصولات داخلی به‌شدت نوسان ایجاد كرده است. از آنجا كه صنعت رنگ نیز بیش از 60 درصد مواداولیه‌اش از كشورهایی مانند كره‌جنوبی، چین و تایوان تأمین می‌شود در شرایط كنونی به‌شدت دچار نوسان قیمت شده و تلاطم زیادی داشته است. از سوی دیگر سوءاستفاده برخی از سودجویان از شرایط فعلی مانند احتكار مواد اولیه، وخامت این اوضاع را تشدید می‌كند.»
این كارآفرین صنعتی در ادامه از جای خالی حمایت از مجموعه‌های تولیدكننده گلایه می‌كند و می‌افزاید: «ما فقط از حمایت‌های معنوی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برخوردار بوده‌ایم. اما تولیدكنندگان در كنار حمایت‌های غیرمادی به كمك‌های مادی نیاز دارند. در شرایط فعلی مشكلات تأمین مواد اولیه و نبود ثبات در جریان خروشان بازار نیاز به حضور نهادهای حمایتی بیش از پیش احساس می‌شود. مجموعه ما اگرچه توانسته مجوزهای دانش‌بنیانی را اخذ كند تاكنون از هیچ حمایت مالی برخوردار نشده است.» دكتر رئیسی علت این موضوع را تناسب نداشتن بودجه‌های در نظر گرفته شده با نیازهای تولیدكنندگان و همچنین شرایط نامطلوب این حمایت‌ها از تولیدكنندگان می‌داند. این در حالی است كه در شرایط كنونی و با توجه به بیانات رهبر انقلاب در آغاز سال نو، رونق تولیدات داخلی بیش از پیش به حمایت و تشویق نیاز دارد. با این حال این مهم هنوز به صورت كاربردی و واقعی محقق نشده است.