نسخه Pdf

نظریه كارشناس 

نظریه كارشناس 

  حفظ پوشش مناسب و شؤونات اخلاقی و مذهبی در روابط خانوادگی از جمله عوامل كنترل‌كننده ذهن‌های بیماری است كه از خودكنترلی كمی‌برخوردارند. 
  در شرایط كنونی جامعه باید در مورد دعوت افراد به حریم خصوصی و خانوادگی حساس باشیم و بدون شناخت كافی به راحتی با اطرافیان روابط صمیمانه برقرار نكنیم. 
   به یاد داشته باشیم بسیاری از پیام‌هایی كه بین ما و سایر افراد رد و بدل می‌شود به‌صورت غیركلامی‌است و در بسیاری مواقع ما بدون این‌كه كلامی‌به زبان بیاوریم با نوع پوشش و رفتار خود به انتقال پیام به مخاطب خود می‌پردازیم. در پرونده مطرح شده نیز مقتوله بدون قصد و نیتی خاص و تنها براساس فرهنگ خانوادگی خود رفتار می‌كرد، بدون آن‌كه بداند پیام غیركلامی منفی را در مورد شخصیت و احساسات خود در برابر یك فرد بیمار و منحرف به نمایش می‌گذارد. سوءتفاهمی‌كه به قیمت جان خود و فرزندش تمام شد. 
   حتی اگر فردی مذهبی نیستیم حداقل به اخلاقیات پایبند باشیم و وقتی كسی ما را در حلقه دوستان و نزدیكان خود وارد كرد و مورد اعتماد و اطمینان او قرار گرفتیم به این اعتماد خیانت نكنیم و به خانواده او مانند خانواده خود نگاه كنیم نه شكاری برای هوسرانی و هوسبازی.