«اعتراض» جهانی به آمریكا

آغاز دور نهایی لیگ ملت‌های والیبال

«اعتراض» جهانی به آمریكا

آغاز مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال از بامداد امروز.  زمانی كه خیلی از مردم ایران در خواب بودند تیم‌های برزیل و لهستان به مصاف هم رفتند.  آن هم در گروه B.  جایی كه ایران هم یكی از تیم‌های شركت‌كننده در این مرحله است و به لطف درخشش بازیكنانش حالا در آستانه تاریخ‌سازی قرار دارد.  نخستین بازی ملی‌پوشان ایران در این دوره فردا برگزار می‌شود. جایی كه شاگردان ایگوركولاكوویچ در ساعت 2 و 30 دقیقه بامداد به مصاف لهستان خواهند رفت و یك روز بعد در همین ساعت با برزیل روبه‌رو خواهند شد. پس از همه آن كارشكنی‌ها كه در بدو ورود ملی‌پوشان به فرودگاه شیكاگو رخ داد حالا ملی‌پوشان ایران برای یك هدف بازی خواهند كرد، یعنی رسیدن به موفقیت. حالا این موفقیت هر چه می‌خواهد در این مرحله باشد. چرا كه والیبال ایران تا به حال در چنین جایگاهی حضور نداشته است.
 خواب شیرین ایگور؛ بالاتر از ولاسكو
سرمربی صربستانی تیم ملی به خوبی از شرایط داخلی آگاه است و به این درك رسیده است كه قرار گرفتن روی سكوی لیگ ملت‌ها و تاریخ‌سازی می‌تواند نام او را در كنار نام ولاسكو و حتی شاید بالاتر از او قرار دهد و چه فرصتی بهتر از این تا او تمام عزم خود را تحت همین فشارها جزم كسب نتیجه كند.
 ما و یك تیم نتیجه‌گرا
نگاهی به تركیب تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها نشان می‌دهد كه هدف اصلی آنها آینده سازی و نگاه به دور دست هاست. جایی كه ثمره‌اش در المپیك خودش را نشان خواهد داد. به همین دلیل هم هست كه در تركیب تیم‌های شركت‌كننده خیلی از بازیكنان جوان هستند و همین جوان‌ها آینده والیبال‌شان را خواهند ساخت. برخلاف دیگر تیم‌ها، تركیب ما همان همیشگی است... نتیجه‌گرای محض، همسو با آنچه كه جامعه انتظارش را دارد.
 فدراسیون جهانی پشت ایران
فدراسیون جهانی والیبال در بیانیه‌ای به اتفاقات رخ داده در فرودگاه شیكاگو علیه بازیكنان تیم ملی ایران واكنش نشان داد. فدراسیون جهانی والیبال در بیانیه‌ای اعلام كرد از گزارش‌های اعتراضی اعضای تیم والیبال ایران نسبت به این رفتارها آگاه بوده و از این اتفاقات ناراحت است و بیان كرد هر چند خیلی از اعضای هیات همراه تیم والیبال ایران برای زمان غیرمعقول معطل نشدند، ولی كسانی كه این اتفاق برای آنها رخ داده، حق دارند ناراحت شوند.
 واكنش‌ها به یك رفتار ناشایست
وزارت ورزش و جوانان،كمیته ملی المپیك و وزارت خارجه مراتب اعتراض خودشان را
به رفتار ناشایست آمریكایی‌ها نشان دادند. حتی وزارت ورزش بیانیه‌ای را هم در این زمینه صادر و اعلام كرده كه برای جبران این رفتار ناشایست مقامات آمریكا از ملی پوشان عذرخواهی كنند و فدراسیون جهانی والیبال نیز دلجویی شایسته‌ای از تیم ایران و قهرمانان آن به عنوان نمایندگان مردم ایران داشته باشد. این در حالی است كه خیلی از رسانه‌های جهان این رفتار آمریكایی‌ها را محكوم كرده‌اند.