نسخه Pdf

مرزبان حریم خصوصی خود باشید

مرزبان حریم خصوصی خود باشید

سرهنگ مرتضی ابوطالبی، رئیس پلیس فتای یزد با بیان این‌كه افراد سودجو با ترفندهای خاص از قبیل پیشنهادهای اغواكننده برای مدلینگ، به كلاهبرداری از كاربران به‌خصوص دختران جوان اقدام می‌كنند، در هشداری به دختران جوان گفت:«كلاهبرداران با بررسی عكس‌ها و روحیات طعمه‌های انتخاب شده، تعریف از ظاهر آنها، بیان جملاتی حساب شده، دادن وعده پیشرفت مالی و اجتماعی در بازاركار، دختران را اغوا كرده و به دام خود می‌اندازند. 
قشر جوان با توجه به شرایط سنی، علاقه زیادی به كسب شهرت و ثروت با استفاده از مدلینگ دارد، غافل از این‌كه رسیدن به این دو هدف، تبعات روحی و اجتماعی و حتی جسمی برای آنها به همراه خواهد داشت.
ابوطالبی گفت: افراد سودجو، پس از دریافت عكس‌های نیمه عریان طعمه‌های خود، از دختران می‌خواهند 
تن به خواسته‌های شیطانی آنها دهند، اما با مخالفت كاربران، آنها را تهدید به انتشار عكس‌های خصوصی در شبكه‌های اجتماعی می‌كنند كه در موارد متعددی  برخی دختران به‌دلیل ترس از آبرو به خواسته‌های مالی و غیراخلاقی آنها تن داده و در نهایت اقدام به خودكشی 
كرده‌اند.
وی درخصوص ارسال لینك‌های تبلیغاتی هشدار داد: صفحاتی كه تحت‌عنوان مدلینگ یا شوی لباس برای افراد ارسال می‌شود، ممكن است تقلبی بوده و افراد ارسال‌كننده قصدكلاهبرداری داشته باشند. به مردم و بخصوص دختران جوان توصیه می‌كنیم فریب این تبلیغات را نخورده و هیچ عكسی از خود در اختیار افراد سودجو 
قرار ندهند و بدون پرس‌وجو به‌خصوص از پلیس و هماهنگی با بزرگ‌ترهای خانواده به محل‌های پیشنهادی این افراد برای گرفتن عكس مراجعه نكنند.
رئیس پلیس فتای یزد تاكید كرد: حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی به عهده خود فرد است و باید از انتشار و در اختیار قرار دادن عكس و فیلم‌های شخصی خود در فضای مجازی و شبكه‌های اجتماعی خودداری‌كند تا در دام مجرمان سایبری نیفتند.