كِشتی كُشتی در ساحل آرامش

پایان بلاتكلیفی پس از 9 ماه انتظار

كِشتی كُشتی در ساحل آرامش

بالاخره امروز تمام می‌شود؛ تعیین تكلیف رئیس فدراسیون كشتی را می‌گوییم. همان رشته‌ای كه بار بیشتر مدال‌ها در مسابقات مختلف و به‌خصوص المپیك را به دوش می‌كشد. همان رشته‌ای كه می‌گویند ورزش اول ایران است اما حالا شده یك بچه سرراهی! 9 ماه از آخرین روزی كه رسول خادم از سمت خودش كنار رفت می‌گذرد و تازه امروز می‌خواهند برای كشتی، رئیس انتخاب كنند. بماند كه در این چند ماه خیلی‌ها دلسرد شدند، خیلی از قهرمانان تمرینات خود را با بی‌انگیزگی دنبال كردند و خیلی‌ها حتی بی‌خیال مسابقات جهانی و المپیك شدند. نه این‌كه دلشان نخواهد در این مسابقات مهم شركت كنند، بلكه هیچ انگیزه‌ای نداشتند تا زیر یك خم بگیرند، سالتو بزنند و بارانداز كنند و در نهایت هم هیچ! حالا از امروز اتفاق‌های جدیدی خواهد افتاد و رئیس جدید بدون شك كار سختی پیش‌رو دارد. تا المپیك دقیقا یك سال دیگر زمان است و از همین امروز هم اگر كارها را شروع كنند باز هم دیر است.
از تایید صلاحیت ناپلئونی تا نفراتی كه پشت خط ماندند
در شرایطی كه تایید صلاحیت علیرضا دبیر برای شركت در مجمع 48 ساعت قبل از مجمع صادر شد خبری از تایید صلاحیت خادم و جدیدی به گوش نرسید تا مجمع امروز بدون حضور این دو كشتی‌گیر قدیمی برگزار شود. دو كشتی‌گیری كه خیلی وقت است وارد دنیای سیاست شده‌اند و خیلی‌ها بر این عقیده‌اند كه عدم تایید صلاحیت‌شان به همین دلیل است. البته دبیر هم دستی در سیاست دارد اما صلاحیت او بنا به دلایلی كه مقامات امنیتی خودشان می‌دانند تایید شد تا او هم بتواند در انتخابات شركت كند.
چه كسانی می‌توانند رای بدهند؟
در فهرست اعلام شده توسط وزارت ورزش و جوانان غیر‌از 31 استان كه روسای هیات‌های آنها عضو مجمع هستند نفرات دیگری هم در این مجمع، حق رای دارند. البته در این میان نام بعضی چهره‌ها از جمله محمد بنا دیده نمی‌شود. همچنین نام مهدی علیاری، تنها مدال‌آور كشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۸ مجارستان نیز میان اعضای مجمع دیده نمی‌شود.
نماینده ورزشكاران: حسن یزدانی، محمدعلی گرایی و مریم احمدی
نماینده مربیان: غلامرضا محمدی
نماینده داوران: سعید عباسی
نماینده باشگاه‌ها: باشگاه ستارگان ساری و بیمه رازی
علیرضا دبیر و معادلاتی كه به‌هم ریخت
علیرضا دبیر روز دوشنبه به عنوان هفتمین نامزد تایید‌صلاحیت شده، رسما به جمع مدعیان ریاست پیوست تا به این ترتیب، مصاف انتخاباتی هم از تك‌قطبی بودن خارج شود. حالا حمید بنی‌تمیم كه تا پیش از تایید صلاحیت دبیر به عنوان مدعی اصلی انتخابات خوانده می‌شد، حریف سرسخت و نامداری را پیش رو دارد كه همین رقابت می‌تواند برای اهالی كشتی بسیار جذاب و سرنوشت‌ساز باشد. از سویی دیگر، بسیاری از اهالی كشتی نیز معتقد بودند حضور نداشتن چهره‌های نامدار در انتخابات كشتی، می‌تواند بر سطح كیفی مجمع تاثیر منفی داشته باشد كه حالا با تایید صلاحیت علیرضا دبیر و حضورش در انتخابات می‌توان سطح كیفی مجمع را بسیار فراتر از قبل دانست.
نعمتی، سرپرست فدراسیون كشتی: خیالتان راحت؛ امروز می‌روم
بهروز نعمتی، سرپرست فدراسیون كشتی با تاكید بر این‌كه كاملا برای برگزاری انتخابات امروز آماده هستیم، گفت: خیالتان راحت باشد من از ۲۶ تیر به بعد در فدراسیون كشتی نمی‌مانم و امیدوارم با رای اعضای مجمع، فرد اصلح سكان فدراسیون كشتی را در دست بگیرد. اولین كسی كه به فرد منتخب تبریك بگوید من خواهم بود.  وی در پایان در پاسخ به این سوال كه آیا در صورت پیشنهاد به حضور در كشتی ادامه می‌دهد یا خیر، گفت: به هر حال من چند سال عضو هیات‌رئیسه فدراسیون كشتی بوده‌ام، اگر از من بخواهند می‌مانم اما از خدا می‌خواهم این درخواست را از من نداشته باشند.
دبیر فدراسیون كشتی: نام بنا در بین اعضای مجمع انتخاباتی بود
دبیر مجمع عمومی فدراسیون كشتی با اشاره به این‌كه نام محمد بنا، سرمربی تیم ملی كشتی فرنگی نیز جزو اعضای مجمع انتخاباتی فدراسیون بود، گفت: وزارت ورزش، اعضای مجمع انتخاباتی را بعد از اعلام حدود چهار برابر ظرفیت از سوی فدارسیون انتخاب كرد. با توجه به این‌كه وزارت ورزش خواسته بود فدراسیون دخالتی در انتخاب اعضا نداشته باشد، برهمین اساس وزارتخانه خود اعضا را انتخاب و اسامی آنها در سایت فدراسیون منتشر شد.