پیشنهاد قیمت 2500 تومانی گندم برای سال آینده

پیشنهاد قیمت 2500 تومانی گندم برای سال آینده



عضو كمیسیون كشاورزی مجلس گفت: دولت پیشنهاد 2۵۰۰ تومانی گندم را مطرح كرده كه در دستور كار شورای اقتصاد قرار گرفته است.
علی‌ اكبری در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در خصوص میزان خرید گندم از كشاورزان در سال زراعی جاری و قیمت خرید تضمینی این محصول در سال آینده، گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی تا دو هفته گذشته حدودا هفت و نیم میلیون تن گندم به صورت تضمینی از كشاورزان خریداری شده است.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌كه پیش‌بینی‌شده بود حدودا ده میلیون تن گندم از كشاورزان خریداری شود، اما به دلیل ورود گسترده دلالان به بازار این محصول، پیش‌بینی‌های صورت گرفته محقق نشد، گفت: دلالان و واسطه‌ها گندم كشاورزان را با قیمت بالاتری از نرخ تعیین‌شده توسط دولت خریداری می‌كنند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌كه مقرر شده است تا پایان شهریور فرصت داده شود تا گندم‌های موجود تحویل دولت داده شود، تصریح كرد: در صورتی كه با كسری گندم مواجه شویم دولت باید تمهیداتی برای جبران این كسری پیش‌بینی كند.
اكبری با اشاره به این‌كه تاكنون با پیشنهاد قیمت 2800 تومانی خرید تضمینی گندم در سال زراعی آینده كه توسط كشاورزان ارائه‌شده موافقت نشده است، اضافه كرد: دولت پیشنهاد 2500 تومانی گندم را مطرح كرده كه در دستور كار شورای اقتصاد قرار گرفته شده است.
عضو كمیسیون كشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان كرد: قیمت خرید تضمینی گندم به عنوان كالایی راهبردی باید با رعایت منافع ملی و صرف و صلاح كشاورزان تعیین شود.