نسخه Pdf

دیگه كجا بریم؟

جذابیت‌های اطراف غار دانیال را از دست ندهید

دیگه كجا بریم؟

اگر رفتید غار دانیال می‌توانید یك تنكابن‌گردی هم بكنید دیگر... حیف است همین‌طور بروید و بقیه زیبایی‌ها را ندیده، برگردید. در ادامه به برخی از جاذبه‌های گردشگری این شهر هم اشاره می‌كنیم كه اگر دلتان خواست راهی‌شان شوید:

پارك ملی خشكه‌داران
در ۳۰ كیلومتری محور تنكابن به چالوس، در فاصله بین نشتارود و عباس‌آباد، منطقه‌ای حفاظت شده و بسیار دیدنی قرار دارد كه فاصله آن با دریا تنها ۱۲۰متر است. این منطقه حفاظت شده به «پارك ملی خشكه‌داران» شهرت دارد و در آن می‌توان گونه‌های مختلفی از جانوران و گیاهان را مشاهده كرد؛ گیاهانی مانند توسكا از نوع كرك، انار، ممرز، بلوط، خرمندی، لرگ، ازگیل جنگلی و ... و نیز گونه‌هایی از حیوانات وحشی مانند شغال، گرگ، خوك، گربه وحشی و همچنین پرندگانی مانند خاكستری، قره، غاز، مرغابی، اگوت بزرگ و كوچك و دار غاز باكلان، از جمله جاندارانی هستند كه این منطقه را به عنوان زیستگاه خود برگزیدند. جالب است بدانید در حاشیه این پارك زیبا می‌توان موزه تاریخ طبیعی را مشاهده كرد كه نمونه‌ای جالب از مجموعه تاكسیدرمی حیوانات وحشی در شمال ایران را برای گردشگران و محققان به نمایش گذاشته است.

چشمه آبگرم فلكده
از دیگر جاذبه‌های گردشگری در شهرستان تنكابن استان مازندران، پدیده طبیعی با خاصیت درمانی است كه به «چشمه آبگرم فلكده» شهرت یافته است. این جاذبه ارزشمند طبیعی در منطقه‌ای به همین نام و در دل جنگل‌های دوهزار شهرستان تنكابن قرار دارد. نبود گوگرد و خاصیت شرب بودن آبگرم فلكده، از ویژگی‌های مهم آن است كه با آب‌تنی در آن می‌توان در درمان برخی از بیماری‌ها مانند دردهای مفصلی، نتیجه مناسبی را شاهد بود. منظره‌ای كه آبگرم از آن عبور می‌كند هم بسیار زیبا و تماشایی است كه از جنگل سرسبز و باشكوه درختان كاج و سرو، تشكیل شده است. 

روستای قلعه‌گردن تنكابن
از دیگر جاذبه‌های محبوب و دوست‌داشتنی شهرستان تنكابن، روستایی است بسیار زیبا با اقلیمی مطبوع، طبیعتی بكر و فوق‌العاده و دیدنی‌های مجذوب‌كننده كه قطعا گزینه‌ای مناسب برای مسافرت در ایام مختلف سال به‌ویژه فصل بهار است. زیبایی روستای قلعه‌گردن تنكابن به اندازه‌ای است كه لقب بهشت كوچك شمال ایران را از آن خود كرده است؛ منطقه‌ای بكر و مسحوركننده با منظره‌ای بسیار دیدنی و فوق‌العاده كه به اعتقاد بسیاری از گردشگران، تمام زیبایی‌های شمال را در خود گنجانده است.

پل چشمه كیله تنكابن
یكی دیگر از جاذبه‌های گردشگری در شهرستان تنكابن، پلی است قدیمی كه پروسه ساخت آن در سال ۱۳۰۹ شمسی با طراحی مهندسین كشورهای روسیه و آلمان شروع و تا سال ۱۳۱۱ هجری شمسی به پایان رسید. این سازه به‌عنوان یكی از زیباترین پل‌های تاریخی كشور و نمادی از شهرستان تنكابن شناخته می‌شود. این پل قدیمی، در ۲۵ اسفند ۱۳۷۹ به ثبت ملی رسیده است. اثری كه دارای طولی بالغ بر ۱۱۲ متر، عرضی حدود هفت متر و ارتفاعی نزدیك به پنج متر است و امروزه به یكی از جاذبه‌های تاریخی شهرستان تنكابن تبدیل شده است.