نسخه Pdf

کلاهبرداری در پوشش اربعین

کلاهبرداری در پوشش اربعین

سرهنگ محمدعلی آدینه لو / رئیس پلیس فتای زنجان


به تازگی طی توافقی که بین دو کشور ایران و عراق صورت گرفته، تهیه روادید برای شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین لغو شده، لیکن ثبت‌نام در سامانه سماح ضروری بوده و به هیچ عنوان بدون ثبت نام اجازه خروج از کشور به زائران داده نمی‌شود.
ثبت نام اینترنتی در سامانه سماح رایگان است و شهروندان فقط باید مبلغ 22 هزار تومان برای خدمات درمانی و بیمه‌ای پرداخت کنند. در ایام افراد سودجو در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی با تبلیغات گسترده با عناوین مختلف از قبیل ثبت نام ارزان اربعین یا تخفیف در ثبت نام، اقدام به اغفال شهروندان کرده و از حساب‌ آنها برداشت می کنند. زائران گرامی برای ثبت نام در سامانه سماح به نشانی
 https:‎//samah.haj.ir اقدام به درج اطلاعات کرده و از مراجعه به سایت‌های متفرقه پرهیز کنند.متاسفانه مجرمان با طراحی سایت‌های جعلی و اخذ اطلاعات کارت بانکی کاربران را به درگاه‌های جعلی پرداخت موسوم به فیشینگ هدایت و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آنها می‌کنند.
کاربران و شهروندان باید مراقب باشند در دام فیشر‌ها و سایت‌های جعلی که فقط برای سرقت اطلاعات بانکی افراد راه اندازی شده‌اند، نیفتند و هنگام ثبت نام اینترنتی نکات امنیتی را لحاظ کرده و ارز‌های مورد نیاز خود را از مبادی اعلام شده از سوی ستاد مرکزی اربعین و بانک مرکزی تهیه و بلیت سفر را نیز از دفاتر هواپیمایی مجاز تهیه کنند. شهروندان عزیز اخبار و اطلاعات مربوط به پیاده روی اربعین حسینی را از مراجع رسمی کشور پیگیری کنند و از توجه به شایعات بی پایه و اساس که بعضاً در فضای مجازی منتشر می‌شود اجتناب کنند. همچنین روی گوشی و سایر تجهیزات هوشمند نیز برنامه‌های کاربردی و مفید ضد سرقت نصب کنند تا در صورت گم شدن، امکان ردیابی گوشی وجود داشته باشد.
ضمیمه نوجوانه