چه خبــر از «قصه شب»؟

چه خبــر از «قصه شب»؟

 اوایل تیرماه بود كه شبكه چهــار خبـــر پخش برنامه «قصه شب» را منتشر كرد؛ برنامه‌ای كه محصول جدید گروه ادب و هنر شبكه چهار سیماست و برای پخش در شب‌های تابستان تهیه و تولید شده بود.
در این خبر آمده بود كه به گفته احسان ملكی تهیه كننده و كارگردان «قصه شب» در این برنامه كه از اول تیرماه از شنبه تا چهارشنبه ساعت 22:30 پخش می‌شود خلاصه‌ای از رمان‌های مطرح ایران و جهان توسط هنرمندان و بازیگران خوانده می‌شود.
او بیان كرده بود كه مدیر مدرسه نوشته جلال آل احمد، رگ تایم، بازمانده روز، اسكار و بانوی صورتی پوش، درخت زیبای من،تماس تلفنی از بهشت، اندوه جنگ و داستان‌های كوتاه از چخوف عناوین برخی رمان‌هایی است كه توسط تیم برنامه خلاصه نویسی و در 90 قسمت 25 دقیقه‌ای توسط هنرمندانی همچون فرهاد آئیش، همایون ارشادی، سیدمهرداد ضیایی، شیرین بینا، نگین صدق‌گویا،علی عمرانی و امیرشهاب رضویان در برنامه خوانش می‌شود.
در این برنامه علاوه برخوانش رمان،  پویانمایی‌های مرتبط با داستان توسط تیم انیماتور برنامه طراحی شده كه پخش می‌شود. نیكی نیكبخت، شیدنظری، نشمین ولدی، زهرا گل و بستان و شكوفه حاجت پور، محمد علی حسینی و محمدرضا مسعودی تیم سازنده پویانمایی‌ برنامه را تشكیل می‌دهند.
با این حال بعد از چند قسمت، پخش این برنامه متوقف شد و هنوز كه هنوز است خبری از آن نیست.
این موضوع باعث شد ما در جام‌جم سراغ شبكه چهار برویم و از كم و كیف پخش «قصه شب» جویا شویم. بعد از صحبت‌ها و پیگیری‌ها، مشخص شد كه حدود 40 قسمت دیگر از این برنامه باقی مانده است و پخش آن به دلیل محرم و بعد هم هفته دفاع مقدس كه همیشه به‌واسطه ویژه برنامه‌هایی كه به همراه دارند، جدول پخش را تغییر می‌دهند متوقف شده است.
همچنین ایجاد تغییرات جزئی در گرافیك و بخش‌هایی از برنامه هم عامل دیگری است كه باعث شده  ما فعلا آن را روی آنتن  نبینیم.
با همه اینها به گفته شبكه از آنجا كه قصه شب روایتگر داستان‌های دنباله دار است، نباید پخش آن با وقفه‌های پی در پی مواجه شود، به همین دلیل به زودی و زمانی كه جدول پخش به حالت عادی خود با كمترین تغییرات برگردد، این برنامه هم پخش خود را از سر می‌گیرد.
بعد از ماه محرم، حدود برآورد زمانی است كه شبكه برای شروع پخش قصه شب در نظر گرفته است و زمان قطعی آن هم بعد از این ایام اعلام می‌شود.