یارانه‌ها پنجشنبه واریز می‌شود؛ برخی 2 یارانه می‌گیرند

یارانه‌ها پنجشنبه واریز می‌شود؛ برخی 2 یارانه می‌گیرند


یارانه مهرماه ساعت ۲۴ روز پنجشنبه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود، این در حالی است كه یارانه افرادی كه به دلیل عدم تكمیل حساب بانكی در شهریورماه پرداخت نشده بود نیز به همراه یارانه مهر پرداخت خواهد شد.
به گزارش ایسنا، طبق اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها یكصد و چهارمین مرحله از پرداخت یارانه‌های نقدی پنجشنبه (۲۵ مهرماه) انجام خواهد شد. همراه با پرداخت یارانه نقدی مهرماه وضعیت كسانی كه در شهریورماه به‌دلیلی خارج از حذف پردرآمدها، یارانه نگرفته بودند نیز مشخص می‌شود.
ماجرا از این قرار است كه در شهریور حذف یارانه نقدی بر اساس قانون بودجه امسال برای سه دهك بالای درآمدی آغاز شد و وزارت كار، تعاون و رفاه اجتماعی اعلام كرد در مرحله اول حذف یارانه نقدی ۱۶۳ هزار خانوار را كه حدود ۷۰۰ هزار نفر هستند به سازمان هدفمندی اعلام كرده و یارانه آنها پرداخت نشده است.
اما در كنار این ۱۶۳ هزار خانوار یارانه تعداد دیگری واریز نشد كه در بین آنها افراد نیازمندی وجود داشتند و نسبت به این موضوع اعتراض كردند.
آنچه سازمان هدفمندی یارانه‌ها در این باره اعلام كرد از این حكایت داشت كه عدم واریز به دلیل تكمیل نبودن اطلاعات بانكی و حساب آنها بوده است؛ به‌طوری‌كه اگر قرار بر تغییر سرپرست خانوار به هر دلیلی ازجمله فوت و بدسرپرستی باشد باید افراد به بانك مراجعه كرده و تغییر حساب دهند. بر این اساس در شهریور برخی خانوارها در زمان مشخص تغییر حساب نداده‌ و فرآیند آن انجام‌نشده است كه یارانه به حسابشان واریز شود. ازاین‌رو یارانه برای آنها به دلیل مشخص نبودن وضعیت حساب واریز نشده و از مهرماه مجدداً دریافت خواهند كرد.