انتظامی، مانع اكران «دیدن این فیلم جرم است»

انتظامی، مانع اكران «دیدن این فیلم جرم است»


محمدرضا شفاه، تهیه‌كننده «دیدن این فیلم جرم است» در اكران این فیلم در دانشگاه شریف بیان كرد حسین انتظامی، رئیس سازمان سینمایی جلوی اكران این فیلم را گرفته است.
این خبر را مهر منتشر كرده و ادامه داده، آیین اكران دانشجویی فیلم سینمایی دیدن این فیلم جرم است به كارگردانی رضا زهتابچیان با استقبال گسترده دانشجویان در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
در این مراسم محمدرضا شفا، تهیه‌كننده فیلم گفته: مسیر ساخت فیلم طبق روال قانونی طی شده و ما حتی به اصلاحاتی كه در شورای پروانه ساخت به فیلمنامه اعمال شد، وفادار بودیم و روند ساخت فیلم از زمان دریافت پروانه ساخت و میزان انطباق خروجی فیلم با فیلمنامه مصوب مشخص است، اما متاسفانه آقای انتظامی اجازه اكران فیلم را نمی‌دهند و علی‌رغم آن‌كه بیش از یك سال از اكران فیلم در جشنواره فیلم فجر می‌گذرد، اما ما تنها فیلم جشنواره فجر سی‌وهفتم هستیم كه هنوز تكلیفش روشن نشده و انتظار روشن ما این است كه رئیس سازمان سینمایی نسبت به این موضوع پاسخگو باشد.
تهیه‌كننده فیلم دیدن این فیلم جرم است ادامه داده:یكی از مشكلات ما این است كه برخی باور نمی‌كنند این فیلم است و مبتنی بر قصه تخیلی ساخته شده، نه بیشتر از آن. در مورد مضمون هم به نظرم حرف فیلم، حرف بخشی از مردم است. تنها كمی سعه صدر نیاز است تا فیلم ما به اكران برسد تا ببینیم نظر مردم درباره آن چیست.
شفاه تصریح كرده: شفاف بگویم، آیا این كه انتظار داشته باشیم با فیلم‌مان مثل سایر فیلم‌ها و بر اساس قانون برخورد شود انتظار بالایی است؟ روند ساخت فیلم از شورای پروانه ساخت و میزان تطابق خروجی فیلم مصوب مشخص است، اما كجای قانون اجازه می‌دهد در چنین شرایطی فیلم را معلق نگه دارید؟
رضا زهتابچیان، كارگردان فیلم نیز با اعتراض به روشن نشدن تكلیف فیلم توسط وزارت ارشاد گفته: از ابتدا اصرار داشتیم مسیر قانونی فیلم را رعایت كنیم و این كار را هم كردیم، اما چه باید كرد كه به‌رغم تمكین ما به قانون، رئیس سازمان سینمایی فیلم ما را نابود كرده‌است. فیلم ما اعتراض به بی‌عدالتی‌ها و بداخلاقی‌ها و فراقانونی‌هاست و اتفاقاً حالا در مسیر اكران عمومی فیلم خودمان اسیر همین مقوله‌ها شده‌ایم.