حق هیچ داوطلبی نباید ضایع شود

تذكر آیت‌ا... جنتی به هیات‌های اجرایی

حق هیچ داوطلبی نباید ضایع شود



دبیر شورای نگهبان در جلسه دیروز این شورا خطاب به هیات‌های اجرایی متذكر شد كه در بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس با دقت عمل كنند تا شاهد شكایت كمتری به هیات‌های نظارت و شورای نگهبان باشیم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، آیت‌ا... جنتی در نطق پیش از دستور خود با اشاره به ثبت‌نام بیش از ۱۶ هزار نفر برای نامزدی در انتخابات مجلس یازدهم و آغاز فرآیند بررسی صلاحیت‌ها توسط هیات‌های اجرایی تصریح كرد: از اعضای محترم هیات‌های اجرایی در سراسر كشور می‌خواهیم بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس را با دقت زیاد انجام دهند و مراقبت كنند تا حق كسی ضایع نشود.
 وی افزود: در بررسی صلاحیت‌ها، حق نامزدها و حق مردم هر دو باید حفظ شود و داوطلبانی كه دارای شرایط هستند، در هیات‌های اجرایی رد صلاحیت نشوند و افرادی كه آلوده به فساد یا فاقد شرایط هستند نیز تأیید نشوند.
 دبیر شورای نگهبان با تاكید بر نقش نظارتی شورای نگهبان بر عملكرد هیات‌های اجرایی، ابراز امیدواری كرد، دقت كافی در انطباق شرایط و موانع نمایندگی مجلس با وضعیت داوطلبان توسط هیات‌های اجرایی صورت گیرد تا شاهد بی دقتی در بررسی صلاحیت‌ها از سوی آنها نباشیم.
 وی خطاب به هیات‌های اجرایی متذکر  شد: اگر دقت كافی در بررسی صلاحیت‌ها صورت بگیرد و نسبت به فساد اقتصادی و فساد اخلاقی و ضدیت با حاكمیت، مسامحه‌ای نشود، دیگر شاهد شكایت كمتر داوطلبان به شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌هایشان خواهیم بود.
 وی با تاكید بر این‌كه احراز چنین شرایطی در این تعداد از داوطلبان آن هم در این مدت كوتاه، بسیار كار مشكلی است، خاطرنشان كرد: شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها چه در انتخابات مجلس شورای اسلامی و چه مجلس خبرگان رهبری با دقت، اسناد و شرایط تك‌تك داوطلبان را بررسی می‌كند و هرگز تحت‌فشار و درخواست‌های غیرقانونی قرار نمی‌گیرد.