پیمان اكبری: ایران كار خودش را می‌كند

محرومیت روسیه از المپیك، فرصت طلایی والیبال ماست؟

پیمان اكبری: ایران كار خودش را می‌كند

 پس از محرومیت كاروان ورزشی روسیه از حضور در رقابت‌های المپیك به دلیل دوپینگ، نخستین چیزی كه فكر خانواده والیبال را به خودش معطوف كرد این بود؛ سهمیه‌ای كه آنها گرفتند به ایران می‌رسد یا نه؟ روس‌ها در انتخابی المپیك بالاتر از ایران قرار گرفتند و مستقیم راهی المپیك ژاپن شدند.به همین دلیل حالا ایران باید در مسابقات چین فقط قهرمان شود تا بتواند جواز صعود در سرزمین آفتاب تابان را به دست بیاورد.با این حال اعضای كادر فنی بر خلاف سایر خانواده والیبال ذهن شان درگیر این چیزها نیست.آنها فقط به این فكر می‌كنند كه حضور پرقدرتی در مسابقات انتخابی والیبال چین داشته باشند.پیمان اكبری، دستیار ایگور كولاكوویچ در تیم ملی والیبال در این باره می‌گوید: حتی شنیدن این خبر هم باعث نمی‌شود ما دست از تلاش برداریم چرا كه هنوز هیچ چیزی معلوم نیست. آنها 21 روز برای فرجام خواهی فرصت دارند و روشن شدن تكلیف سهمیه المپیك والیبال تا انتخابی در قاره آسیا زمان می‌برد؛ بنابراین ما نباید تمركزمان را روی این قضیه بگذاریم. برعكس باید با قدرت در انتخابی شركت كنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم.
ایران هنوز اقدامی در این باره نكرده است؟ اكبری در پاسخ به این سوال می‌گوید: ما اصلا نباید ذهن مان را درگیر این مسائل كنیم.شاید هم سهمیه را به ایران دادند و شاید هم سهمیه را به یك تیم خوب اروپایی بدهند. همه چیز مبهم است. بنابراین ما نباید دل به اما و اگرها ببندیم. باید روی تمرین و آمادگی تیم تمركز كنیم؛ چرا كه این مسائل تمركز بازیكنان را به‌هم می‌زند.ما با كولاكوویچ هم در این باره حرف زده ایم. او هم همه تاكیدش بر تمرین است، بدون فكر به این مساله و احتمالاتش. چرا كه معلوم نیست چه رایی داده می‌شود، بنابراین نباید به امید آن ماند.
اكبری در ادامه درباره گروه تیم ملی والیبال در انتخابی المپیك می‌گوید:ما سه رقیب اصلی در انتخابی المپیك داریم؛ چین، استرالیا و كره.همان طور كه ما برای آمادگی تلاش می‌كنیم،آنها حتی شاید بیشتر از ما در تكاپو هستند. شاید به نظر خیلی‌ها همگروهی ایران با چین، چین تایپه و قزاقستان خیلی ساده باشد،اما اصلا این طور نیست. هیچ بازی ساده‌ای در انتخابی المپیك وجود ندارد. رقبای ما مثل استرالیا به خاطر اردوهای برون مرزی و راحتی برگزاری بازی‌های تداركاتی شرایط بهتری از ما دارند . چین برای سهمیه حتی لیگش را هم شروع نكرده است.اصلا این طور نیست كه ما در انتخابی قهرمان می‌شویم و سهمیه را مثل آب خوردن می‌گیریم. كار سختی داریم كه همه برای تحقق آن باید دست به دست هم دهیم. چرا كه انتخابی المپیك مهم‌تر است، اگر سهمیه نگیریم،المپیكی وجود ندارد.
مربی تیم ملی والیبال در پایان درباره وضعیت بازیكنان و شروع اردوها می‌گوید: اردو در این یك هفته خدا را شكر خوب بود. بچه‌ها با انگیزه زیادی به اردو آمدند و رقابت خیلی خوبی هم با هم دارند. بازیكنان از نظر بدنی شرایط خوبی دارند، فقط كمی مشكل تكنیكی دارند كه تلاش می‌كنیم آنها را برطرف كنیم. آنها در لیگ هفته‌ای دو بازی داشتند و فرصت برای ریكاوری و رفع ضعف هایشان نمی‌ماند. البته خستگی هم روی عملكردشان تاثیر گذاشته بود كه روز به روز بهتر می‌شوند.