افزایش 100 درصدی كشف قاچاق انسان در گمرك

افزایش 100 درصدی كشف قاچاق انسان در گمرك


 سخنگوی گمرك گفت: در 9 ماهه نخست امسال در زمینه كشف قاچاق انسان نسبت به مدت مشابه رشد 100درصدی را در گمركات شاهد بودیم.
سید روح ا... لطیفی اعلام كرد: در 9 ماهه نخست امسال، 818 نفر كه از طریق غیرقانونی و قاچاق قصد خروج از كشور را داشتند توسط پرسنل گمرك كشف و تحویل مقامات قضایی شدند. در ارتباط با قاچاق این 818 نفر 203 پرونده قضایی تشكیل شده كه این تعداد كشفیات نسبت به مدت مشابه سال 97 رشدی 100‌درصدی داشته است. بیشتر كشفیات گمرك در حوزه قاچاق انسان مربوط به گمرك بازرگان بوده و افراد با تابعیت افغانستانی نیز در صدر این كشفیات قرار دارند.
سخنگوی گمرك در خصوص آمار كشفیات قاچاق انسان از سال 94 تاكنون گفت: طی سال‌های 94 تا پایان 9 ماهه سال 98، پرسنل گمرك توانستند درمجموع 1862 نفر را كه به صورت قاچاق قصد خروج از كشور را داشتند را كشف كنند و تحویل مقامات انتظامی و قضایی دهند.
لطیفی در پایان افزود: با الكترونیكی شدن و استفاده از تجهیزات و دستگاه‌های كنترلی پیشرفته، گمرك ایران در زمینه كشف انواع قاچاق كالا، مواد مخدر و انسان توانسته رشد روزافزونی داشته باشد.
گفتنی است در مرداد سال گذشته یكی از متهمان بزرگ اقتصادی كه در حال فرار از كشور از طریق اختفا در كانتینر بود با جدیت پرسنل و كمك تجهیزات الكترونیكی و ایكس ری در گمرك بازرگان شناسایی و تحویل مقامات قضایی شد.