آمریکایی‌ها دیگر در منطقه امنیت نخواهند داشت

سیدحسن نصرا...: حمله موشکی ایران گام اول بود و روند پاسخ ادامه دارد

آمریکایی‌ها دیگر در منطقه امنیت نخواهند داشت

دبیرکل حزب‌ا... اعلام کرد، پاسخ به جنایت آمریکا و به شهادت رساندن فرماندهان مقاومت یک عملیات واحد نیست بلکه روندی طولانی است که باید به پایان حضور نظامی آمریکا از منطقه ختم شود.
به گزارش فارس، «سید حسن نصرا...» دبیرکل حزب‌ا... به مناسبت هفتمین روز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه؛ گفت: هفته پیش فرصت کافی نبود که در خصوص شهید سردار قاسم سلیمانی صحبت کنیم اما امروز می‌شود درباره صفات و ویژگی‌های شهیدی که از دست دادیم، سخن گفت. حاج قاسم صرفاً نماینده خودش خانواده‌اش یا حتی جمهوری اسلامی نبود، او بهترین پرچم‌دار ما در منطقه بود.
بر اساس گزارش شبکه «المنار»، نصرا... ادامه داد: ما در لبنان شناختمان در حزب‌ا... با حاج قاسم از سال ۱۹۹۹ شروع شد که ایشان فرمانده نیروی قدس شد. او منتظر نشد که ما به ایران برویم و به او تبریک بگوییم و مکانیسم کار را هماهنگی کنیم. او با فرماندهان جهادی و بسیاری از عناصر مقاومت ارتباط گرفت و روابط محکمی را تا مرحله شهادتش آغاز کرد. با آن‌که در ابتدا مانعی به نام زبان وجود داشت، این مشکل را از ابتدا حس نکردیم و وی خیلی سریع با یادگیری زبان عربی این مانع را برداشت. .. او مثل همه مجاهدان عادی دیگر بود. حضور او میان ما همیشه و حتی در خاکریزها و خطوط مقدم پررنگ بود، شاید در عراق این حضور اکنون پررنگ‌تر و بیشتر دیده شود.
نصرا... تصریح کرد: همه مجاهدان مشتاق وی بودند و او نیز مشتاق آنان بود. همه او را دوست داشتند و او نیز همه مجاهدان را دوست می‌داشت. او مکرر نزد ما می‌آمد. وقتی ایشان فرمانده نیروی قدس شد، دیگر نیازی به ارسال پیام و درخواست کمک و این‌جور مسائل نبود بلکه او همیشه در کنار ما بود و نیازهای ما را دنبال و فراهم می‌کرد حتی گاهی بیشتر از آنچه نیاز یا توقع داشتیم. همیشه کمک ما بود و کمک‌هایی که می‌داد مادی، معنوی و فکری بود، سابقاً کسی چنین چیزی را حس نکرده بود و
سراغ نداشت.
حاج قاسم هیچ‌گاه چیزی از ما نخواست
نصرا... در ادامه تصریح کرد: مقاومت اکنون علاوه بر توان دفاع از خود، توافق دفاع از خود و ذخایر لبنان را دارد و می‌تواند توازن بازدارندگی ایجاد کند و این به برکت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب و مسؤولیت‌پذیری و جان‌فشانی و فداکاری حاج قاسم سلیمانی حاصل شده است.
دبیرکل حزب‌ا... گفت: با همه این کمک‌ها و تواضع و دوستی و برادری که بین ما بود، یک روز هم بر ما منتی نگذاشت و یا هیچ سخن یا عبارتی نگفت که منتی گذاشته باشد. هیچ وقت نگفت که من در جنگ با شما بودم و سلاح به شما دادیم و از این قبیل حرف‌ها. همیشه می‌گفت که من وظیفه‌ام را برای رضای خدا انجام می‌دهم و امیدوارم که در قیامت خدا را ملاقات می‌کنم ذخیره‌ای برای من باشد؛ او حتی بیش از این می‌گفت و می‌گفت من خادم شما هستیم. در طول این سال‌ها، بیش از بیست سال، حاج قاسم هیچ‌چیز از ما نخواست و دستوری به ما نداد و جمهوری اسلامی ایران هم از ما چیزی نخواست.
شهادت حاج قاسم و ابومهدی در کنار یکدیگر تصادفی نبود
دبیرکل حزب‌ا... درباره «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده «الحشد الشعبی» عراق گفت: صفات شخصی ابومهدی خیلی شبیه حاج قاسم بود. روابطش با حاج قاسم روابط دوستانه بود و او خودش را سرباز حاج قاسم می‌دانست. او خودش صدها نیرو زیر دست داشت اما در مصاحبه‌ای گفت که خودش سرباز حاج قاسم بود. به او گفتند که حاج قاسم ایرانی است و تو عراقی هستی اما او گفت که این احساسات صادقانه من است.
نصرا... ادامه داد: در مرحله مبارزه با داعش، این دو با هم بودند، اصلاً دوست داشتند با هم شهید شوند. آیا این تصادفی است که با هم شهید شدند؟ زمانی که حاج قاسم قرار بود به بغداد بیاید تماس گرفت و به استقبال او رفت با آن‌که می‌دانست خطر وجود دارد. این شهادت ابعادی دارد چه در ایران چه در عراق. مردم عراق می‌بینند که فرماندهانشان با فرماندهان ایرانی شهید می‌شوند...
 بعد از تشییع امام، تشییعی به این بزرگی ندیده بودیم
نصرا... ادامه داد: صحنه‌های تشییع میلیونی پیکر شهدا در ایران در اهواز، مشهد تهران قم و کرمان را همه دیدند. در تشییع تهران همیشه می‌گفتیم که تشییع امام نادر است و در تاریخ نظیر ندارد تا سی سال پیش در تاریخ بشریت تشییعی به عظمت و حجم و نوع تشییع امام خمینی ندیده بودیم. در تشییع حاج قاسم، دنیا در تهران چه مشاهده کرد: پنج، هفت میلیون؟ جمعیت بزرگی بود. مثل تشییع امام بزرگ و بی‌نظیر بود؛ و بعد از تشییع امام تشییعی به این بزرگی ندیده بودیم. بلافاصله بعد از طلوع آفتاب، خیابان‌های تهران مملو از جمعیت بود و این وضع تا غروب آفتاب همین‌طور بود؛ ساعات طولانی و در سرمای زیاد و خانواده‌های که کامل با هم آمده بودند و تمایل نداشتند که مراسم تشییع را ترک کنند.
تشییع در اهواز برای کشورهای حاشیه خلیج فارس پیام داشت
نصرا... گفت: در شهر اهواز هم همین‌طور بود. برادران در اهواز می‌گویند که چنین جمعیتی را ندیده‌اند؛ این صحنه برای برخی کشورهای خلیج (فارس) پیام دارد که تلاش می‌کنند از موضوعات طایفه‌ای و مذهبی و قومیتی را سوءاستفاده کنند. کسانی که از شرایط سخت کنونی منطقه و امیدهای برآورده نشده خود و سرانشان بهره‌برداری می‌کنند. من تشییع پیکر حاج قاسم در اهواز را دیدم و به عربستان سعودی و اربابانش می‌گویم که «اَلیَومَ یَئِسَ الَّذینَ کَفَروا مِن دینِکُ» این صحنه‌ها آمریکا را دچار یأس کشنده‌ای می‌کند. این پیام بلند خوزستان به شماست. ما به برکت خون پاک شهدا در برابر تولد انقلاب اسلامی در ایران هستیم و این فقط منحصر به خوزستان نیست بلکه مربوط به تمام ایران است.
شهادت حاج قاسم چهره واقعی آمریکا را نشان داد
وی گفت: از مهم‌ترین معانی شهادت حاج قاسم، این است که چهره واقعی آمریکا را دوباره به مردم و دولت‌های ما نشان داد. برخلاف همه آنچه که آمریکا در طول سالیان گذشته انجام داده بود که خود را ضمانت ثبات نشان می‌داد و خود را دوست همه وانمود کند، شهادت وی، حقیقت آمریکا را نشان داد. وقتی که آمریکا بزرگترین فرماندهان و برادران ما را به این شکل جنایت‌آمیز می‌کشد، نشان می‌دهد که شیطان بزرگ، رأس طغیان و سلطه‌جویی و استکبار است. جنایات آمریکا در قرن گذشته و قرن کنونی شامل جنگ‌های متعدد و میلیون‌ها کشته می‌شود.
پاسخ به شهادت سردار سلیمانی روندی طولانی است
دبیرکل حزب‌ا... گفت: در یک جمله مشخص، پاسخ به جنایت آمریکا که منجر به شهادت فرماندهان مقاومت شد یک عملیات واحد نیست. بلکه یک روند طولانی است که باید به اخراج حضور نظامی آمریکا از منطقه بینجامد؛ آنها باید از منطقه خاورمیانه یا همان‌طور که رهبری گفتند منطقه غرب آسیا بروند. آنچه در عین‌الاسد رخ داد یک سیلی بود نه پاسخ به ترور حاج قاسم؛ هر کس گمان می‌کند که حمله به عین‌الاسد پاسخ ترور بود، اشتباه می‌کند،‌ آنچه رخ داد سیلی بود آن‌طور که رهبر گفتند. این ابتدای روندی طولانی است و این گام اول پاسخی زلزله‌وار خواهد بود که باید به اخراج حضور نظامی آمریکا از منطقه ما منجر شود.
وی در ادامه سخنرانی خود افزود: می‌خواهم کمی درباره این سیلی صحبت کنم؛ اولاً وقتی سپاه وقتی عین‌الاسد حمله کرد - البته یکی دو موشک به اربیل، پیامی معنوی بود- به اعتراف آمریکا موشک‌ها به آنجا اصابت کرده است، منطقه در لبه جنگ بود، می‌خواهم معنای این ضربه و سیلی را بگویم. از ابتدا رسانه‌ها مثل رسانه‌های خلیج (فارس) که از رسانه‌های آمریکا آمریکایی‌تر هستند، گفتند که کشته و زخمی بر جا نگذشته است.