معمای مرگ پدر و 2 دختر ایرانی در كانادا

معمای مرگ پدر و 2 دختر ایرانی در كانادا


خانواده مرد میانسال شیرازی در حالی عروس سابق خانواده را در قتل شوهر سابقش و دو نوه خانواده در كانادا مقصر می‌دانند كه او منكر نقش داشتن در آتش‌سوزی مرگبار شد. پلیس كانادا اعلام كرده مرد فوت شده خود عامل آتش‌سوزی مرگبار بوده است.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، اوایل دی امسال خانواده‌ای با حضور در دادسرای جنایی شهر شیراز در استان فارس، با طرح شكایتی اعلام كردند كه فرزند میانسال خانواده همراه دو دختر 15 و 22 ساله‌اش در جریان آتش‌سوزی خانه‌شان در كلگِری در جنوب استان آلبرتای كانادا فوت شده‌اند. آنها مدعی بودند كه عروس سابق خانواده در این ماجرا نقش داشته و اكنون در شمال تهران زندگی می‌كند. بنابراین به اتهام قتل از او شكایت كردند.
همزمان با این شكایت پرونده از سوی بازپرس دادسرای جنایی شهر شیراز، به طور نیابتی در دستوركار دادسرای جنایی تهران قرار گرفت تا درباره ابعاد مرگ دو خواهر و پدرشان تحقیق كنند. بنابراین پرونده نیابتی در دستوركار ساسان غلامی، بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران قرار گرفت و زن میانسال به دادسرای تهران احضار شد و در تحقیقات قضایی گفت: من و شوهرم 27سال پیش با هم ازدواج كردیم و دو دختر 22 و 15ساله داشتیم. سال‌ها پیش برای ادامه زندگی به كانادا سفر كردیم. از دسامبر 2018 من و شوهرم دچار اختلاف و درگیری‌های متوالی شدیم و با شدت گرفتن این اختلاف‌ها، سرانجام 30 می‌ از هم جدا شدیم. حضانت دختر 22 ساله‌ام را گرفتم و در تلاش برای گرفتن حضانت دختر 15 ساله‌ام بودم، اما با دستور قضایی قرار شده بود او نیز با من و خواهرش زندگی كند. ما در آپارتمانی در كلگِری در جنوب ایالت آلبرتای كانادا زندگی می‌كردیم و شوهر 56 ساله‌ام بعد از جدایی در مكان دیگر ساكن شده بود. او رفتارخوبی با من و بچه‌ها نداشت.
 وی افزود: 28 می 2019 (دهم خرداد امسال) دو دخترم در خانه تنها بودند. من هم برای انجام كارهای روزانه و خرید از خانه بیرون رفتم و ساعاتی بعد كه بازگشتم با صحنه دلخراشی رو‌به‌رو شدم.
خانه‌ام آتش گرفته و شوهر سابقم و دختر 22ساله‌ام در آنجا فوت شدند و دختر كوچكم كه حالش وخیم بود به بیمارستان منتقل شد كه در آنجا فوت كرد. پلیس و ماموران آتش‌نشانی در آنجا بودند. نمی‌دانستم با توجه به این‌كه شوهر سابقم نباید به خانه من و دیدن بچه‌ها می‌آمد، چرا آن روز آنجا بوده و این آتش‌سوزی مرگبار رخ داده است. این در حالی بود كه تحقیقات پلیس كانادا درباره آتش‌سوزی مرگبار نشان می‌داد، خانه شماره 42 كه این زن و دو دخترش در آنجا زندگی می‌كردند، عمدی آتش گرفته و به نظر می‌رسید كه پدر خانواده، خانه را به آتش كشیده و باعث مرگ خود و دخترانش شده است. همسایه‌ها به پلیس گفته بودند قبل از آتش‌سوزی مرگبار صدای مشاجره در آن خانه شنیده‌اند. همه این اطلاعات صحتی برعمدی بودن ماجرای این جنایت آتشین داشت.
 بعد از آن‌كه تحقیقات از عروس سابق خانواده شیرازی انجام گرفت، پرونده نیابتی برای تحقیقات تكمیلی به دادسرای جنایی شهر شیراز ارسال شد.