منوی باز تلفات آمریکا در عین الاسد

منوی باز تلفات آمریکا در عین الاسد


پنتاگون در تازه‌ترین گزارش خود، بار دیگر از افزایش تلفات نیروهای آمریكایی در پایگاه عین‌الاسد (در جریان موشكباران این پایگاه توسط سپاه پاسداران) خبر داده است. وزارت دفاع آمریكا اخیرا در بیانیه‌ای اعلام كرد با اضافه شدن یكی دیگر از آسیب‌دیدگان مغزی نظامیان آمریكایی، تعداد تلفات حمله موشكی سپاه پاسداران به پایگاه عین‌الاسد، به 110 نفر افزایش پیدا كرده است.در بیانیه پنتاگون درباره تعداد آسیب‌دیدگان مغزی نظامیان آمریكایی پایگاه عین الاسد كه برای چندمین بار تغییر كرده، آمده است: یك نظامی دیگر با علائم آسیب تروماتیك مغزی در پایگاه عین‌الاسد شناسایی شده است.
وزارت دفاع آمریكا در حالی این آمار را ارائه كرده است كه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این كشور 24 ساعت پس از عملیات انتقام‌جویانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایگاه عین‌الاسد، مدعی شد این حمله كمترین تلفاتی در بین نیروهای آمریكایی حاضر در این پایگاه نداشته است! بیشتر تحلیلگران مسائل نظامی در آمریكا كه از مناسبات خاص پنتاگون، كاخ سفید و ارتش این كشور باخبر هستند، ادعای ترامپ درخصوص عدم باخبر بودن از وجود تلفات میان نیروهای آمریكایی حاضر در عین‌الاسد را غیرقابل قبول دانسته و آن را دروغی آشكار از سوی رئیس‌جمهور این كشور قلمداد می‌كنند.
بدون شك در آینده‌ای نه چندان دور، شاهد انتشار داده‌ها و مستندات تازه‌ای در این خصوص خواهیم بود كه حتی گزارش‌های اخیر مقامات پنتاگون مبنی بر وجود تنها 110 نیروی مبتلا به ترومای مغزی در عین‌الاسد را نیز زیر سوال خواهد برد.در این صورت، مشاهده چهره افرادی مانند دونالد ترامپ، مایك پمپئو و مارك اسپر دیدنی خواهد بود.