بخشش قاتل جوان در آستانه سال نو

بخشش قاتل جوان در آستانه سال نو

پسر جوان كه به خاطر قتل در نزاع خیابانی تا یك قدمی مرگ با
چوبه دار رفته بود، بعد از شش سال از مرگ نجات یافت. اولیای دم در آستانه سال نو از خونخواهی پسرشان گذشت كردند.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، شامگاه بیست و یكم خرداد 93، ماموران پلیس پایتخت در تماس مردمی از درگیری خونینی میان چند جوان در بوستان گلشن حوالی محله مشیریه با‌خبر شده و در آنجا حضور یافتند. آنها با جوانی رو‌به‌رو شدند كه از ناحیه یكی از پاهایش زخمی شده بود. همزمان با حضور امدادگران اورژانس او به بیمارستان منتقل شد و ماموران به تحقیق از دوست او كه شاهد ماجرا بود، پرداختند كه وی در جریان تحقیقات پلیسی گفت: من و دوستم كنار اتوبان خاوران بودیم كه دیدیم دو مرد جوان كه حالت درستی نداشتند راه را روی پسر نوجوانی بسته و قصد آزار او را داشتند. برای نجات آن نوجوان، به سمت مهاجمان رفتیم و با آنها درگیر شدیم و آن نوجوان را نجات داده و بعد از محل رفتیم. دوباره كه بازگشتیم مهاجمان را در بوستان گلشن در مشیریه دیدیم و دوباره با ما درگیر شدند كه یكی از آنها دوستم را با قمه‌ای كه داشت زخمی كرد و سوار موتوری شدند و فرار كردند.
پلیس با اطلاعاتی كه به دست آورد، در جست‌وجوی متهمان فراری بود تا این‌كه ساعاتی بعد از طریق مسؤولان بیمارستان باخبر شدند پسر جوان به دلیل شدت خونریزی با توجه به تلاش پزشكان فوت كرده است. پرونده‌ای در دادسرای جنایی تهران تشكیل شد و قاتل 27 ساله و همدستش چند روز بعد در دو عملیات جداگانه پلیسی بازداشت شدند. شهرام در جریان تحقیقات پلیسی مدعی شد كه مست بوده و ناخواسته در این دعوای خیابانی پسر جوان را به قتل رسانده و پشیمان از این جنایت است. متهم پس از محاکمه در دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد که با تایید حكم در دیوان عالی كشور، شمارش معكوس برای اجرای حكم قصاص قاتل به شماره افتاد. او چهار سال بعد از جنایت پای چوبه دار رفت، اما چون خانواده مقتول در روز اجرای حكم حاضر نشدند و گفته بودند به او مهلت چند ماهه می‌دهند، حكم متوقف شد. این در حالی بود كه وی در آن مدت نتوانست رضایت خانواده مقتول را جلب كند و چندماه پیش برای بار دوم  پای چوبه دار رفت كه این بار خانواده مقتول دوباره حكم را متوقف كردند و به مرد اعدامی مهلت دوباره برای جلب رضایت دادند.
بعد از پایان یافتن این مهلت قانونی دوباره تلاش‌های محسن اختیاری، دادیار واحد صلح و سازش شعبه چهارم دادسرای جنایی تهران و همكاران وی در واحد صلح و سازش ادامه پیدا كرد و اولیای دم در آستانه سال نو به شعبه چهارم اجرای احكام دادسرای جنایی تهران آمده و گفتند برای رضای خدا می‌خواهند در آستانه سال نو قاتل فرزندشان را ببخشند و شادی را به او هدیه دهند. بنابراین برگه‌های رضایت‌نامه را امضا زدند و به این ترتیب او بعد از شش سال از كابوس مرگ نجات یافت.