سرکار بروید اما در خانه بمانید!

ریسه؛

سرکار بروید اما در خانه بمانید!

با شیوع ویروس كرونا، بسیاری از مردم در خانه‌هایشان ماندند و كسب و كارها نیز كركره‌های خود را پایین كشیدند. با وجود این‌كه بازار شب عید در ایران از پر رونق‌ترین ایام در طول سال است، اما بسیاری با خودقرنطینگی قید درآمد بیشتر را زدند و برای حفظ سلامتی خود و دیگر هموطنانشان از كسب و كار خود گذشتند. بسیاری از مردم عید نوروز را در خانه ماندند و برای قطع شدن زنجیره انتقال ویروس تلاش كردند. حالا اما با گذشت حدود 20 روز از قرنطینگی و محدودیت‌های رفت و آمد دوباره كسب و كارها فعال و خیابان‌ها شلوغ شده‌اند. برخی‌ها این عدم تعطیلی را به كارفرماهای خود نسبت می‌دهند و برخی دیگر به شرایط مالی خود و خانواده‌شان. تدبیر دولت نیز برای بازگشایی كسب و كارها صدای بسیاری از مردم را در آورده است. برخی از واكنش‌های كاربران توییتر را در زیر می‌خوانید.

غلامحسین محمدی: ‏متاسفانه دیروز استفاده از خطوط مترو بیش‌از 5/2 برابر نسبت به میانگین نیمه اول فروردین افزایش یافته است‌. این زنگ خطری است كه باید مورد توجه سیاستگذاران قرار گیرد و فورا برای قطع زنجیره انتقال كروناویروس چاره‌جویی نمایند.

وحید حاجی‌پور: ‏می‌گویند در خانه بمانیم اما وزارت نفت به‌صورت خودجوش امروز اطلاعیه داده اگر در كارت سوخت‌تان 360 لیتر بنزین دارید دیگر خبری از سهمیه اردیبهشت‌ماه نیست، بروید بنزین بزنید!! تهییج مردم برای استفاده از سهمیه بنزین و بیرون كشاندن آنها از منازل به سود چه كسی است؟


رضا : ‏امروز تو مترو به آدم‌ها نگاه كردم، آدم‌هایی كه تو سیكل معیوب نظام طبقاتی گیر افتادن و هیچ چاره‌ای جز ادامه دادن نداره. بعد یه نگاه به خودم كردم و دیدم منم جزئی از همین آدمام.

علی: ‏دلیل این بلا تكلیفی دولت در مورد كرونا چیه؟! ‏آیا دولت این رو نمیدونه كه وقتی مترو و تاكسی و اتوبوس‌های شهری مملو از مسافر برای رفتن به سركار بشه، یعنی آغاز فاجعه انسانی كه به دنبال خود فاجعه اجتماعی را در پی دارد!

رئال: ‏كاش كشورایی مثل بلژیك كه با وجود درصد ابتلا و فوت پایین از پریروز قرنطینه رو به مدت یك‌ماه تمدید كردن از دولت ما الگو بگیرند  از امروز رسما بستر حضور حداكثری كارمندان رو تو جامعه فراهم كرده تابه كرونا نشون بده رئیس كیه.

هیاسی: به استناد شلوغی‌های روز شنبه ۱۶ فروردین. عرض می‌كنم تهران تا ابد و یك روز دیگر درگیر كروناست.
ادیب‌الدوله: ‏دولت با تصمیمات خود نشان داد، جمله «اول ایمنی بعد كار» شعاری بیش نیست!