نماز جمعه  همدلی

نماز جمعه همدلی


کرونا، نمازجمعه شهرها را تعطیل کرده و مصلاها را به تعطیلی کشیده ولی آنهایی که هنوز دل در گرو این اجتماع هفتگی دارند، نگذاشته‌اند نماز جمعه تعطیل شود. آنها راس یک ساعت معین به مصلا نمی‌آیند، روی زمین سجاده پهن نمی‌کنند، تسبیح به دست نمی‌گیرند و ذکر نمی‌گویند و در صفوف به هم فشرده به
امام جمعه اقتدا نمی‌کنند، ولی نماز جمعه را زنده نگه می‌دارند.
در شهرستان آوه، جایی که ریشه فرهنگی مردمش دست‌کم به عهد ساسانی می‌رسد و حتی بعد از حمله مغول نیز همین مردم توانسته‌اند از خاکستر ویرانی‌ها بار دیگر سربلند بیرون بیایند، نماز جمعه گرچه با شکل و شمایل مرسومش هفته‌هاست تعطیل شده، ولی به همت امام جمعه و ستاد نماز جمعه این شهر، برکت نماز جمعه همچنان پابرجاست.
حجت‌الاسلام نیکویی ماهانی، ‌
امام جمعه آوه، پیشقراول این حرکت است که به یاری مردم این شهر برای مبارزه با کرونا، شکست نهایی این بیماری و گرفتن دست کسانی که از این وضع آسیب دیده‌اند دست به دست هم داده‌اند تا به قول خودشان ثابت کنند گرچه نماز جمعه در مصلا تعطیل است، ولی نماز جمعه تعطیل نیست.
نماز جمعه برای آنها خیر رساندن به مردم و مفید بودن برای جامعه است و به پشتوانه این تعریف،  قرارگاه مردمی، رزمایش مواسات و همدلی راه انداخته‌اند تا کمک‌حال مردم آوه باشند. پولی که برای راه افتادن این رزمایش جمع شده بیش از
50 میلیون تومان نیست ولی آن‌قدر برکت دارد که در هفته‌های کرونایی که بر ما گذشت، گره‌هایی هرچند کوچک را از زندگی نیازمندان باز کرد.
امام جمعه آوه از تهیه و توزیع
۱۵۰ بسته معیشتی، تهیه ۲۰۰۰ هزار ماسک و مواد ضدعفونی و توزیع آنها میان خانواده‌های نیازمند، تهیه و ذبح چند راس گوساله و گوسفند در قالب پویش نذر قربانی سلامتی امام زمان (عج) و گندزدایی و ضدعفونی روزانه معابر شهر می‌گوید که همه‌اش تا به حال از همین پول انجام شده است.
در آوه اما در روزهای قرنطینه برای مقابله با کرونا فقط به ظواهر زندگی و رفع احتیاجات مادی توجه نمی‌شود و امام جمعه از تشکیل گروه «در خانه بمانیم تا زنده بمانیم» در فضای مجازی و خوراک‌دهی معنوی و تشکیل گروه متوسلین به حضرت رقیه (س) از شب نیمه شعبان تا بیست و چهارم ماه رمضان خبر می‌دهد. قرارگاه مردمی رزمایش مواسات در آوه شهرستان ساوه در این روزهای سخت و دلگیر،‌ خانواده متوفیان کرونا را نیز فراموش نکرده و خدا می‌داند وقتی پیامک‌های تسلیت امام جمعه و تماس‌های تلفنی او با خانواده‌ها برقرار می‌شود، این داغدیده‌ها تا چه اندازه تسکین می‌یابند.