آمار قربانیان کرونا در آمریکا از جنگ ویتنام فراتر رفت

آمار قربانیان کرونا در آمریکا از جنگ ویتنام فراتر رفت


شمار جانباختگان بیماری کووید-۱۹ در ایالات متحده آمریکا از مرز 60  هزار نفر گذشته است و این رقم بیشتر از تعداد سربازان آمریکایی کشته شده طی دو دهه جنگ ویتنام (۱۹۷۵ـ۱۹۵۵) محسوب می‌شود. در همین حال، آمار دانشگاه جان هاپکینز نشان می‌دهد شمار مبتلایان ویروس کرونا در آمریکا از یک میلیون نفر فراتر رفته است.
به گزارش رادیو فرانسه، ایالات متحده آمریکا که همچنان در صدر فهرست کشورهایی که بالاترین شمار قربانیان ویروس کرونا را به ثبت رسانده است قرار دارد، چین را مسؤول شیوع این ویروس در سطح جهان می‌داند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده در کنفرانس خبری کاخ سفید بار دیگر چین را به پنهانکاری در مورد شیوع ویروس کرونا متهم کرد. رئیس جمهور ایالات متحده قبلا نیز  گفته بود آمریکا از عملکرد چین در کنترل ویروس کرونا راضی نیست.
وی همچنین افزوده بود چین برای جبران خسارات ناشی از شیوع بیماری کووید-۱۹ باید چند میلیارد دلار به آمریکا غرامت بپردازد. در همین حال، جینگ شوانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به انتقادات رئیس جمهور ایالات متحده تصریح کرد، هدف دونالد ترامپ از این سخنان، انحراف افکار عمومی و فرار از پذیرفتن مسؤولیت مدیریت بحران کرونا
در آمریکاست.