جوان مست، همسایه‌اش را به رگبار بست

جوان مست، همسایه‌اش را به رگبار بست


پسر جوان که از مدتی قبل یک سلاح کلاشینکف تهیه کرده بود، با آن مرد همسایه‌اش را به رگبار بست.متهم در دادگاه ادعا کرد با مرد همسایه خصومتی نداشته و در حالت مستی اقدام به شلیک کرده است.
به گزارش خبرنگار جام جم، اولین روز نوروز 98 صدای شلیک‌های رگباری در منطقه قلعه سین پیشوای ورامین پیچید.
اهالی هراسان به خیابان آمدند و پیکر یکی از همسایه‌ها به نام جمال را دیدند که غرق در خون روی زمین افتاده بود .یکی از بچه‌های محل به نام محسن هم هراسان با موتور از محل فرار کرد.
رسیدگی به موضوع در دستور کار قضایی قرار گرفت و بنا بر اظهارات شهود محسن به عنوان تنها مظنون پرونده ردیابی و دستگیر شد.
 متهم در همان برخورد اولیه با پلیس به جرم ارتکابی خود اعتراف کرد و گفت: روز حادثه کلاشینکفی را که از قبل تهیه کرده بودم همراه خودم داخل کوچه بردم و بی‌اختیار به اطراف شلیک می‌کردم و نفهمیدم چه شد که چند تیر هم به مرد همسایه اصابت کرد. همان موقع دوستم با موتور از راه رسید و من را سوار موتور کرد و فرار کردیم. با توجه به اظهارات متهم دوست او به عنوان معاون در قتل به دلیل فراری‌دادن متهم دستگیر شد.همچنین با توجه به اینکه محسن ادعا کرده بود سلاح را  از چند سال قبل در خانه نگهداری می‌کرده،پدر او نیز به اتهام معاونت در قتل از طریق تسهیل در ارتکاب جرم بازداشت شد.
پرونده برای رسیدگی به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد. ابتدای جلسه رسیدگی، فرزندان مقتول به عنوان اولیای دم خواستار قصاص قاتل پدرشان شدند.
سپس محسن در جایگاه دفاع قرار گرفت و گفت: اتهامم را قبول دارم اما من نمی‌خواستم همسایه‌مان را بکشم و با او هیچ خصومتی نداشتم.چند سال قبل در یک سفر سلاح کلاشینکف را تهیه و در خانه مخفی کرده بودم. اولین روز سال مقدار زیادی مشروب مصرف کرده بودم که یکدفعه چشمم به آن سلاح افتاد و نمی‌دانم چرا آن را برداشتم و داخل کوچه رفتم.حالم دست خودم نبود و بی‌هدف به اطراف شلیک می‌کردم.چند تیر به درختان و دیوار زدم اما یکدفعه دیدم همسایه‌مان غرق در خون روی زمین افتاد.
دو متهم دیگر نیز در ادامه منکر اتهام خود و دست‌داشتن در این جنایت شدند.  
قضات دادگاه بعد از شنیدن دفاعیات متهم  برای صدور رای وارد شور شدند.