حق با شماست

حق با شماست

# رودخانه_آلوده
رافع از رشت:
دو رودخانه زرجوب و گوهر رود رشت، بسیار آلوده هستند. متاسفانه این دو رود، به واسطه زباله‌های بیمارستانی و کارخانه‌های صنعتی شهر رشت منبع آلودگی هستند
و با وجود پیگیری مسوولان اما هنوز به شرایط ایده‌آل نرسیده‌اند.  

#موش_بیماری
هوشنگی از تهران:
اطراف تمام سطل زباله‌های شهر تهران پر از موش‌های بزرگ‌ است؛ اصلا هم به مناطق شمالی یا جنوبی شهر تهران ربطی ندارد و این موضوع در تمام محله‌های شهر تهران صدق می‌کند. به نظر می‌رسد شهرداری باید توجه بیشتری به این موضوع بسیار مهم داشته باشد، زیرا موش‌ها یکی از عوامل مهم آلودگی و بیماری هستند و نباید اجازه بدهیم تا این اندازه رشد و تکثیر پیدا کنند.

#آلاینده_شهری
رفیع‌نژاد از اصفهان:
در کلانشهرها، آلایندگی ازن بسیار تهدید‌کننده است. مشکل اصلی در افزایش آلاینده ازن مربوط به این است که کاتالیست خودروها به‌درستی کار نمی‌کند. علاوه بر آن، هیچ تدبیری برای تجهیز اتوبوس‌های شهری،کامیون‌های حمل‌ونقل پسماند و... به فیلتر دوده اندیشیده نشده است و اینها بدون فیلتر دوده در حال تردد در تهران هستند.

#گرانی_میوه
فراهانی از تهران:
برخی میوه‌فروشی‌های میدان ملت، هر قیمتی که دلشان بخواهد  روی میوه‌ها می‌گذارند.مثلا قیمت معمول گوجه‌فرنگی کیلویی بین
3000 تا 4000 تومان است، اما یکی از همین میوه‌فروشی‌ها گوجه‌فرنگی را کیلویی 8000 تومان می‌فروشد. به نظر می‌رسد نظارت درست و ثابتی روی قیمت‌ها وجود ندارد و هر مغازه‌ای هر طور که دوست داشته باشد، اجناسش را می‌فروشد.

#ماسک_اجباری
خلیلی از تهران:
 متاسفانه با وجود اجباری شدن ماسک در مترو و اتوبوس‌های شهر تهران، اما همچنان افرادی را می‌بینیم که بدون ماسک تردد می‌کنند و به تذکرات متصدیان توجهی نمی‌کنند؛ کاش قانونی مانع ورود این افراد به وسایل حمل و نقل عمومی شود تا کمتر سلامت و جان افراد به خطر بیفتد.  

# اتوبوس _ شلوغ
خالدی از تهران:
با وجود تاکید وزارت بهداشت  بر لزوم رعایت فاصله اجتماعی، اما هنوز وسایل حمل‌ونقل عمومی بسیار شلوغ است و همچنان باید سر فاصله حرکت قطارها و اتوبوس‌های بین شهری  کاهش یابد.