تعبیر  کابوس سعودی‌ها

تاسیسات حیاتی و نظامی عربستان بار دیگر هدف موشک‌های مقاومت یمن قرار گرفتند

تعبیر کابوس سعودی‌ها

پاسخ قاطعانه و گسترده ارتش و نیروهای مردمی یمن علیه مواضع و تاسیسات نظامی ، امنیتی و حیاتی عربستان ، شوک سخت دیگری را به دربار سعودی وارد کرده‌است. این واکنش سخت در حالی عنوان شده‌است که در هفته گذشته نیز مقاومت یمن، عملیات دیگری را در عمق خاک عربستان و در مناطق حساس ریاض اجرا کرده‌بود. در حالی که مقامات سعودی مشغول برآورد خسارات نظامی، مالی و استراتژیک عملیات قبلی یمنی‌ها بودند، انجام عملیات جدید بحران دیگری را در دربار سعودی ایجاد کرده‌است.

ماجرا از جایی آغاز شد که بامداد دیروز( دوشنبه)  برخی کاربران سعودی از شنیده شدن صدای انفجار در شهرهای خمیس مشیط و ابها در عربستان سعودی خبر دادند و نوشتند صدای این انفجارها بسیار مهیب بوده‌است.
در حالی که سردرگمی ، وحشت و سکوت مقامات سعودی و رسانه‌های آنها در قبال عملیات موشکی اخیر یمنی‌ها ادامه داشت، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در اطلاعیه‌ای  رسمی از هدف قرار دادن تأسیسات نفتی و پایگاه‌های نظامی دولت سعودی با موشک‌های بالستیک و پهپاد خبر داد.
سرتیپ «یحیی سریع» در این خصوص عنوان کرد : نیروهای مسلح یمن در یک عملیات وسیع، تعدادی از پایگاه‌ها و تأسیسات حیاتی و نظامی دشمن سعودی را در مناطق جیزان، نجران و عسیر در جنوب عربستان هدف قرار دادند.در این حملات که به وسیله موشک‌های بالستیک و پهپادهای تهاجمی انجام گرفت، آشیانه جنگنده‌ها و سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت در پایگاه «خمیس مشیط» و فرودگاه‌های ابها، جیزان و نجران هدف قرار گرفت.
به گفته یحیی سریع،  تأسیسات بزرگ نفتی در منطقه صنعتی جیزان به دقت در هم کوبیده شد.به گفته او، این حملات در پاسخ به جنایت‌های دشمن که آخرین آن جنایت استان «حجه» بود  و ادامه محاصره و همچنین همزمان با سالروز جنایت «تنومه» انجام شد.سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه از حمله به پایگاه نظامی «تداوین» در استان «مأرب» هنگام نشست فرماندهان سعودی با عناصر وابسته به دولت مستعفی خبر داد و تاکید کرد که در این عملیات، دهها  نفر کشته و زخمی شده‌اند.  
نیروهای مسلح یمن اعلام کرده‌اند که این عملیات در قالب دفاع مشروع انجام شده‌است. و چنین اقداماتی تا تحقق آزادی و استقلال یمن انجام خواهدشد .آنها تاکید دارند که  نیروهای مسلح یمن تردیدی در اجرای عملیات‌های «دردناک» در آینده نیز نخواهندداشت.
وحشت شاهزادگان
توان فوق‌العاده یمنی‌ها در انجام عملیات موشکی و پهپادی دقیق در خاک عربستان، منجر به وحشت سران رژیم سعودی شده‌است. عملیات اخیر یمنی ها در حالی انجام شد که آخرین حمله هوایی جنگنده‌های متجاوزان سعودی به منطقه وشحه در استان حجه یمن موجب شهادت ۱۰ زن و کودک شده بود.
همچنین طی روزهای اخیر، جنگنده‌های سعودی مناطق دیگر را در استان‌های مأرب، مجزر، صرواح العبدیه و سفیان، همچنین چند بار استان‌های عمران و الجوف را بمباران کردند. متجاوزان مناطق مسکونی یمن را در انتقام از شکست از جبهه‌های جنگ بمباران کردند. جنایات سعودی‌ها در سایه سکوت سازمان ملل متحد و خصوصا کشورهای غربی صورت می‌گیرد. در این میان دو کشور انگلیس و آمریکا، نه تنها به تجهیز نظامی سعودی‌ها از طریق فروش تسلیحات به آنها ادامه می‌دهند، بلکه حضور نظامی مستقیمی در یمن دارند. نکته دیگر این‌که جنایات متعدد سعودی‌ها علیه ملت یمن و کودک‌کشی آنها، پس از سفر اخیر فرستاده سازمان ملل به ریاض  برای برقراری آتش‌بس انجام گرفته‌است. تحلیلگران به درستی معتقدند که البته بمباران مناطق مسکونی انگیزه نیرو‌های یمنی را برای پاسخ‌های کوبنده موشکی و پهپادی علیه سعودی‌ها بیشتر کرده‌است.
سکوت سعودی‌ها
مقامات سعودی که تا قبل از دو عملیات اخیر یمنی‌ها در خاک خود، سیاست «تحریف واقعیت» را در پیش گرفته و مدعی رهگیری و انهدام موشک‌ها و پهپادهای یمن از سوی سامانه‌های دفاع موشکی خود می‌شدند، این بار دیگر قدرت پیشگیری این تاکتیک نخ نما را ندارند.
آنها ناچار شده‌اند در مقابل عملیات موفقیت‌آمیز یمنی‌ها سکوت کرده و از ترس آشکارسازی بیشتر تلفات خود، کمترین سخنی در این خصوص به میان نیاورند. از زمان آغاز جنگ یمن در سال 2015 میلادی تاکنون، برخی خبرنگاران منتقد جنگ یمن از سوی سعودی‌ها به زندان انداخته‌شده یا به بهانه‌های واهی اعدام شده‌اند. همچنین رژیم سعودی با قتل فاجعه‌آمیز جمال خاشقچی که یکی از اصلی‌ترین منتقدان جنگ یمن و راه‌اندازی آن توسط بن سلمان بود، هشدار صریحی را به منتقدان این جنگ در داخل عربستان مخابره کرده‌است. از این رو تصویر یا فیلمی در عربستان از عملیات یمنی‌ها در آرامکو، ریاض و عملیات اخیر در جیزان و نجران منتشر نمی‌شود.
شکست حتمی عربستان در یمن
آنچه امروز شاهد آن هستیم، شکست تمام عیار سعودی‌ها در یمن است.
عملیات موفقیت‌آمیز و گسترده اخیر یمنی‌ها در جیزان و نجران، نقطه آشکارساز استیصال پادشاه و ولیعهد سعودی و همراهان آنها در این جنگ نابرابر است. مطابق محاسبات محمد بن سلمان،
شاهزاده قاتل و کودک‌کش سعودی و همراهانش، قرار بود جنگ یمن در عرض دو هفته پایان یابد! با این حال هم اکنون نزدیک چهار سال از جنگ یمن سپری شده و محصول این نبرد، چیزی جز استیصال و شکست ریاض و حامیان غربی و عربی آن در یمن نبوده‌است. این روند تا اعلام رسمی شکست سعودی‌ها و حامیانشان در یمن و تسلیم شدن نهایی آنها ادامه خواهدیافت.


متجاوزان تا ابد در حسرت پیروزی در یمن خواهند ماند
عبدالوهاب محبشی ، عضو ارشد جنبش انصارا... در گفت‌وگو با جام‌جم گفت : سعودی‌ها و حامیان آمریکایی آنها درصدد هستند به هر قیمت ممکن، ملت یمن را در این جنگ تسلیم خود سازند. با این حال آنها در حسرت این موضوع خواهندماند. ملت یمن و مقاومت و کسانی که در دفاع از حاکمیت و استقلال یمن به مقابله با دشمنان برخاسته‌اند، اجازه تسلط سعودی‌ها و حامیان آنها را نخواهندداد. بدیهی است ما نسبت به محاصره یمن و بمباران کشورمان و کشتار مردم بی‌گناه و کودکان، واکنش نشان می‌دهیم.  وی ضمن اشاره به نقش مستقیم کشورهای غربی در راه‌اندازی جنگ یمن و نقش فعلی آنها در تشدید حملات علیه مردم این کشور تاکید کرد : ما بازی دشمنان و متجاوزان و حامیان آنها را به وضوح زیرنظر داریم. دفاع از ملت یمن هرگز متوقف نمی‌شود و متجاوزان پاسخ سختی بابت جنایات خود دریافت کرده و خواهندکرد. نقش کشورهایی مانند آمریکا در ایجاد و استمرار جنگ یمن بر همگان محرز است. اساسا کشورهای غربی و سعودی‌ها در یک جبهه واحد علیه ملت یمن فعالیت می‌کنند . آنها همگی دشمنان استقلال کشورمان هستند. این کشورها( آمریکا و متحدان آن ) جنگ یمن را طراحی کردند  و از عربستان و امارات به عنوان اهرم‌های فشار و عناصر متجاوز خود در این نبرد استفاده کردند. این روند کماکان ادامه دارد. کسانی که دست به جنایت علیه ملت یمن زده اند، هرگز تبرئه نخواهندشد و پاسخ جنایات خود را دریافت خواهندکرد.