نمی‌دانم مرا می‌خواهند یا نه!

خلعتبری: هم پنجره باشگاه بسته بود و هم دست مهدی رحمتی

نمی‌دانم مرا می‌خواهند یا نه!

شهرخودرو نتوانست در لیگ قهرمانان آسیا دوام بیاورد و پس از حذف الهلال عربستان با حکم کمیته اجرایی، همان یک امتیاز مشهدی‌ها هم سوخت تا آنها بدون برد، امتیاز و گل زده به خانه بازگردند. محمدرضا خلعتبری اما می‌گوید روزهای خوبی در فصل آینده در پیش است. با محمدرضا گپی زدیم که می‌خوانید:



چه شد که شهرخودرو در آسیا ناکام بود؟
ما برای گرفتن بهترین امتیازات وارد این مسابقات شدیم. به عقیده من، حق شهرخودرو کسب حداقل چهار امتیاز در این چهار بازی بود، ولی متاسفانه به خواسته‌های خود نرسیدیم که این موضوع جای بررسی‌های بیشتری دارد.
در این مورد بیشتر صحبت می‌کنی؟
مثلا مقابل پاختاکور که حریف استقلال شد، ما سه، چهار موقعیت عالی داشتیم که دو موقعیتش نصیب خودم شد ولی نتوانستیم به خوبی از این فرصت‌ها استفاده کنیم. هر‌چه بود، تمام شد و فقط شرمندگی این بازی‌ها برایمان باقی ماند. البته در بازی‌های قبل از آن هم می‌توانستیم نتایجی بهتر از این بگیریم که به هر حال نشد.
این حرف‌ها را همان زمان که در قطر بودی هم به زبان می‌آوردی. چرا چنین حسی داشتی؟
بله. آنجا هم گفتم، چون لیاقت و شایستگی تیم ما بالاتر از اینها بود. مشکلات زیادی داشتیم. هر تیمی به اندازه ما مشکل داشت، شاید بدتر از این نتیجه می‌گرفت. با‌توجه به شرایطی که ما تجربه کردیم و اتفاقاتی که برای‌مان قبل و بعد از سفر به قطر رخ داد، بازی‌های خوبی انجام دادیم که متاسفانه منجر به پیروزی و کسب امتیازهای بیشتر نشد.
مشکلات اصلی تیم چه بود؟
اول این‌که تعدادی از بازیکنان ما از تیم جدا شدند و از سوی دیگر، پنجره نقل‌و‌انتقالاتی‌مان بسته بود تا نتوانیم با تیم کامل به دوحه برویم. این موضوع به شهرخودرو ضربه زد، زیرا بازیکنان جدیدی که جذب شده بودند، نتوانستند به تیم اضافه شوند. اینها، مسائل کوچکی نیست و می‌تواند هر تیمی را تحت‌فشار قرار دهد.
سیدمهدی رحمتی، سرمربی شهرخودرو می‌تواند بعد از این تورنمنت، در لیگ بیستم موفق باشد؟
چرا که نه. او سال‌ها در فوتبال ایران فعالیت کرده و حالا در نقش جدیدی قرار گرفته است. ما در همین مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا هم می‌توانستیم حداقل به یک پیروزی برسیم، اما واقعیت این است که دست رحمتی خالی بود. ما با تیم کاملی راهی دوحه نشدیم و نتیجه‌ای که گرفتیم هم، به همین علت بود. معتقدم می‌توانستیم بهتر از اینها امتیاز بگیریم. در یک کلام بگویم از اتفاقاتی که برای تیم‌مان رخ داد، ناراحت و شرمنده هستیم.
فکر می‌کنی شهرخودرو بتواند در فصل آینده هم مدعی قهرمانی باشد؟
تردید نکنید که پس از استراحت و شروع دوباره تمرینات، به قدرت سابق‌مان برمی‌گردیم و با اضافه شدن بازیکنان جدید، تیم بهتری می‌شویم. انشاا...  در دیدارهای لیگ‌برتر این نتایج را جبران می‌کنیم و از شرمندگی هواداران خارج می‌شویم. شما شک نکنید که تک‌تک اعضای تیم با انگیزه‌های بالایی به لیگ بعدی پای می‌گذارند و همه به دنبال موفقیت شهرخودرو هستیم.
خودت برای فصل آینده چه برنامه‌ای داری؟ در‌شهرخودرو می‌مانی؟
همان طور که می‌دانید، من در نیم فصل به این تیم اضافه شدم و از این اتفاق بسیار خوشحالم، چون شرایطم در دور برگشت خیلی خوب بود. هم توانستم گلزنی کنم و هم پاس گل بدهم. با باشگاه برای لیگ بعدی قرارداد دارم اما باید ببینم در فهرست فصل آینده هستم یا نه. نظر باشگاه و کادرفنی مهم است که به دنبال ادامه همکاری با من هستند یا تصمیم دیگری می‌گیرند.
به خداحافظی از فوتبال هم فکر می‌کنی؟
من یک فوتبالیست حرفه‌ای هستم و حرفه‌ای زندگی می‌کنم. تا موقعی که بدنم جواب بدهد، در زمین فوتبال می‌مانم، چون از بازی کردن لذت می‌برم. به محض این‌که متوجه شوم دیگر بدنم کشش تمرینات سخت بدنی را ندارد، خودم کنار می‌کشم. من هر چه دارم از فوتبال است و بابت این موضوع، خدا را شکر می‌کنم.