دومین حکم قصاص برای آرمان

دومین حکم قصاص برای آرمان


پسر جوانی که متهم است دختر مورد علاقه‌اش به نام غزاله را به قتل رسانده، پس از توقف اجرای حکم مجازاتش و محاکمه در دادگاه کیفری استان تهران برای دومین‌بار به قصاص محکوم شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، تحقیقات جنایی در این پرونده از ۱۲به‌همن ۹۲ پس از ناپدیدشدن دختر جوانی به نام غزاله آغاز شد. آن‌طور که خانواده غزاله به پلیس گفته بودند، دخترشان برای رفتن به مطب دکتر از خانه بیرون رفته و دیگر بازنگشته بود.
پلیس با بررسی تماس‌های غزاله متوجه شد، او روز ناپدید‌شدنش با پسری به نام آرمان تماس داشته است. با کشف این سرنخ آرمان دستگیر شد و در تحقیقات به قتل غزاله اعتراف کرد و گفت: من و غزاله چندی قبل در سفری که همراه خانواده‌هایمان به ترکیه رفته بودیم، آشنا شدیم. ارتباط‌مان ادامه داشت تا این که غزاله تصمیم گرفت از ایران برود. روز حادثه برای صحبت به خانه‌مان آمد که با هم بحث کردیم. او را هل دادم. روی زمین افتاد و بیهوش شد. بعد با میله چند ضربه به سرش زده و جسدش را در چمدان گذاشته و از خانه بیرون بردم و داخل سطل زباله در خیابان میرداماد انداختم. در حالی که جسد غزاله پیدا نشد، آرمان پای میز محاکمه قرار گرفت و این‌بار اعترافات قبلی‌اش را رد کرد و گفت: من غزاله را نکشتم. او هنگام خروج از خانه از پله‌ها سقوط کرد.
سرانجام برای پسر جوان حکم قصاص صادر و در دیوان‌عالی کشور تایید شد. با گذشت شش سال از قتل، نام آرمان در فهرست اعدامی‌ها قرار گرفت اما در روز اجرای حکم، پدر و مادر غزاله یک ماه به او فرصت دادند تا اعلام کند جسد غزاله را کجا مخفی کرده است. در این فرصت وکیل آرمان به خاطر ابهامات پرونده، درخواست اعاده دادرسی را مطرح کرد که قبول شد و با نظر قضات دیوان‌عالی کشور، پرونده برای رسیدگی دوباره به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. آرمان 22 شهریور پای میزمحاکمه رفت که در این جلسه اولیای‌دم دوباره قصاص خواستند و آرمان هم مدعی شد که غزاله هنگام بیرون رفتن از خانه در راه‌پله‌ سقوط و او از ترس پیکرش را به بیرون از خانه منتقل کرده است.  پس از دفاعیات آرمان و وکیل مدافعش، قضات شعبه پنجم دادگاه کیفری استان تهران حکم به قصاص آرمان دادند.