نسخه Pdf

کدُتو

کدُتو

تعداد بازیکن: 3 تا 8 نفر زمان بازی: 30 تا 60 دقیقه

این بازی نسخه ایرانی Decrypto است که سال 2018 وارد بازار شد. «ما در کدتو به دنبال رمزگشایی کلماتیم. در سال 2050 هستیم و تجهیزاتی در اختیار داریم تا با کمک آن بتوانیم صحبت‌های آدم‌های فضایی را رمزگشایی کنیم.» این توضیح پشت جعبه بازی است.
 قصه کدُتو درباره دو تیم جاسوسی است که باید سعی کنند یک‌سری کلیدواژه‌ها را به تیم‌شان بدهند و مقابل هم مراقب شنود تیم مقابل باشند. در واقع باید مواظب باشید کلمات را طوری بگویید که حریف‌تان متوجه نشود و در عین‌حال یار خودتان بتواند کلمه را حدس بزند. ابتدا بگذارید صفحه بازی و کارت کلمه‌ها را برایتان توضیح بدهیم. روی هر کارت یک کلمه نوشته شده که در حالت عادی نمی‌شود متوجه شد چه کلمه‌ای است. اما اگر این کارت‌ها را در صفحه بازی بگذارید، آن‌موقع کلمات قابل خواندن می‌شود. در ابتدا به هر تیم یک صفحه بازی و کارت‌های کد متناسب با رنگ صفحه بازی داده می‌شود. از کارت‌های کلمات چهار کلمه را به صورت اتفاقی درون صفحه بازی بگذارید. در هر تیم یک نفر به عنوان کسی انتخاب می‌شود که باید کدها را به بقیه اعلام کند تا بقیه بتوانند کلمه را حدس بزنند. روی کارت کد سه عدد نوشته شده که فقط خود آن بازیکن آن را می‌بیند و باید برای بازیکنان هم‌دسته توضیح بدهد. بازیکن سه کلیدواژه، 
سه جمله یا هر چیزی را که فکر می‌کند مناسب است تا یارانش کلمه را حدس بزند، روی برگه یادداشت می‌نویسد و آن را با صدای بلند می‌خواند.
 اگر کلمات حریف را درست حدس بزنید یک نشان پرتاب و اگر کلمات یار خودتان را نتوانید حدس بزنید یک نشان سقوط دریافت می‌کنید. این بازی در هشت دور انجام می‌شود و تیمی که دو نشان پرتاب را به‌دست بیاورد، برنده است. همچنین هر تیمی که دو نشان سقوط را به‌دست بیاورد بازنده بازی است و تیم مقابل برنده‌می‌شود.
ضمیمه نوجوانه