چقدر كالای اساسی در انبارهای بنادر است؟

چقدر كالای اساسی در انبارهای بنادر است؟


رئیس سازمان بنادر و دریانوردی گفت: درحال‌حاضر موجودی كالاهای اساسی در بنادر كشور كه البته عمده آن در بندر امام خمینی‌(ره) است، به حدود سه‌میلیون تن می‌رسد و باید كاری كنیم كه تخلیه و بارگیری آن به استان‌های كشور سرعت بیشتری پیدا كند.
محمد راستاد اظهار كرد: از ابتدای امسال تاكنون بیش از ۶۰میلیون و ۳۵هزار و ۶۱۴ تن میزان تخلیه و بارگیری انواع كالا در بنادر كشور بوده است كه از این میزان ۱۵میلیون و ۱۸۲هزار و ۹۰۴ تن واردات كالاهای غیرنفتی و ۱۶میلیون و ۹۷۸هزار و ۱۶۷ تن صادرات غیرنفتی صورت گرفته است.
وی درباره میزان موجودی انبارهای بنادر كشور از حیث كالاهای غیركانتینری و كالاهای اساسی نیز گفت: هم اكنون شش‌میلیون و ۹۶۰هزار و ۸۴۰ تن كالاهای مختلف غیركانتینری و سه‌میلیون و ۴۷۱هزار و ۶۴ تن كالای اساسی در انبارهای بنادر موجود است و معمولا در بازه‌های زمانی مختلف میزان موجودی انبارهای بنادر بین دومیلیون و ۸۰۰هزار تن تا سه‌میلیون و ۱۰۰هزار تن بوده است.
راستاد در پاسخ به سوالی درباره این‌كه چرا برخی اوقات كالاهای وارداتی در بنادر می‌ماند و تخلیه نمی‌شود، گفت: در لحظه ورود كشتی‌ها و تخلیه محموله‌ها و انتقال آنها به انبارهای بنادر تاخیر و كندی وجود ندارد و این فرآیند با حداكثر سرعت ممكن و بالاترین نرم‌های عملیاتی انجام می‌شود./ ایسنا